Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_Esther_87_ schreef:Nope, dit is een bijzetteugel, geen stootteugel...das heel wat anders. (die zorgt er juist voor dat een pony niet met zijn hoofd heel ver naar beneden kan namelijk, wordt daarom vooral gebruikt bij van die kleine deugnieten met heule kleine ruitertjes die er anders steeds voorover afduvelen
Edit: of ben ik nou weer in de war met iets anders? Nouja, daar gaat het ook niet over...
Ook ik raad je niet aan ermee te gaan rijden, neem liever een gewone martingaal. Buiten dat je je paard niet naar beneden moet dwingen, zijn alle hulpteugels die echt vastzitten imo te gevaarlijk om mee te rijden.
Hij komt namelijk 10 keer beter naar beneden zonder dan met! _Esther_87_ schreef:Nope, dit is een bijzetteugel, geen stootteugel...das heel wat anders. (die zorgt er juist voor dat een pony niet met zijn hoofd heel ver naar beneden kan namelijk, wordt daarom vooral gebruikt bij van die kleine deugnieten met heule kleine ruitertjes die er anders steeds voorover afduvelen
Edit: of ben ik nou weer in de war met iets anders? Nouja, daar gaat het ook niet over...
Ook ik raad je niet aan ermee te gaan rijden, neem liever een gewone martingaal. Buiten dat je je paard niet naar beneden moet dwingen, zijn alle hulpteugels die echt vastzitten imo te gevaarlijk om mee te rijden.

uvando schreef:mijn pony drukt verschrikkelijk zijn rug weg en heb al van alles geprobeerd.nu hoorde
ik dus van iemand data als ik hier twee of drie mee rijdt dit is een stoot teugel toch?
dat dit dan helpt om hem laag te houden en mij beter te verdragen....
ik was erg benieuwd voordat ik m aan ging kopen
_Esther_87_ schreef:Nope, dit is een bijzetteugel, geen stootteugel...das heel wat anders. (die zorgt er juist voor dat een pony niet met zijn hoofd heel ver naar beneden kan namelijk, wordt daarom vooral gebruikt bij van die kleine deugnieten met heule kleine ruitertjes die er anders steeds voorover afduvelen
Die werkt in als je paard zijn hoofd omhoog brengt, als ie zijn hoofd op normale hoogte houd zonder over de rug te lopen heb je helemaal niks aan een martingaal.12sterre34 schreef:_Esther_87_ schreef:Nope, dit is een bijzetteugel, geen stootteugel...das heel wat anders. (die zorgt er juist voor dat een pony niet met zijn hoofd heel ver naar beneden kan namelijk, wordt daarom vooral gebruikt bij van die kleine deugnieten met heule kleine ruitertjes die er anders steeds voorover afduvelen
Een martingaal helpt je echt NIET om een paard over de rug te rijdenDie werkt in als je paard zijn hoofd omhoog brengt, als ie zijn hoofd op normale hoogte houd zonder over de rug te lopen heb je helemaal niks aan een martingaal.
MiniBoots schreef:De eerste regel die je zegt klopt wel, maar een martingaal helpt niet een paard over zijn rug te laten lopen.
Dat ben je het toch wel mee eens he? En dat is nu net waar het paard heen moet.
Probleem is niet dat het paard het hoofd ''extreem'' omhoog gooit. Een paard hoeft dat niet persee te doen wil het zijn rug weg drukken en dat is hier enkel het probleem.
Buiten het probleem om van de evt. onkunde van de ruiter zelf die eigenlijk gewoon goed les moet nemen
Gewoon nieuwsgierig, maakt verder niet uit.
Ga ik dan als goedgelovige maar van uit.