Vliegendeken voor het rijden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Vliegendeken voor het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:25

Hallo! :D

Ik heb in de zomer lekker veel buitenrijden in de planning staan, maaaar pepper irriteert zich altijd aan vliegen en andere beesten.
Nu wil ik graag een vliegendeken met zadel gat kopen. Echter heb ik hier totaal geen ervaring mee. Ik vraag me een paar dingen af, kan een pony zich lekker bewegen in zoon deken? Irriteert een pony zich er niet snel aan? Sorry ik ben echt een leek op dit gebied!

StonedRomy

Re: Vliegendeken voor het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:26

ik heb gewoon vliegenspray werkt super

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:33

Bij mij werkt dat nooit zo goed. Soieso kan ik ook binnen rijden maar ik rijd het liefst op t oefenterrein buiten bij ons op de ponyclub. Als ik dan elke dag met een hoop vliegenspray moet beginnen word t wel een duur grapje. Een vliegendeken leek me wel handig dus als ik naar t bos ga of het midden in t vliegenseizoen is en ik op t terrein buiten wil rijden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 06:41

Je paard hoeft zich er zeker niet aan te irriteren, en kan zich er ook prima in bewegen! Er zijn genoeg vliegendekens op de markt speciaal bestemd voor het rijden :)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:13

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:31

Bedankt voor de reacties!
Die rambo is een beetje te duur voor mij haha, maar die andere lijkt me wel wat! Ik zoek iets in het bruins maar ik geef het op dat ik die vind met zadeluitsparing haha :P
Ik zie er hier nog een van harry horse en van premiere maar dat is met vaste hals en ze zien er niet uit (is natuurlijk belangerijker dat ie goed is, maar een beetje mooi mag het ook :P)
Ik denk dat als ik het zo zie ik voor de amigo fly rider ga, jammer dat ie er alleen in het blauw is. :P
Ik las trouwens ergens dat je ook prima met een gewone kunt rijden en dan je zadel er onder leggen en zelf er boven (duh :')), maar dat lijkt me niet echt fijn, heeft iemand daar ervaringen mee?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:38

Ja dat zie ik ook vaak, en dat kan ook wel opzich. Er zit dan alleen geen uitsparing bij je voeten dus spoor je aan tegen een deken(niet echt geschikt als je met sporen rijdt). En je zit zelf ook op een deken, wat niet fijn kan zijn omdat het wat glad is. Maar het is wel mogelijk!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:40

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:43

Scheurt het deken dan niet snel? Ik rijd afentoe met sporen maar opzich niet vaak, en als we het bos ingaan soieso niet. Zou je het kunnen vergeleken als met een fleecedeken rijden? Anders ga ik dat is proberen hoe dat zit enzo.
Vandaag maar even bij de de ruiterwinkel hier kijken :)

stephaniee20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:24

volgensmij werkt die vliegenspray wel goed hoor. maar ja klopt, als je elke dag rijdt kan dat best nog weleens duur worden. van die deken heb ik eigelijk nog nooit gehoord;x.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 12:54

Je loopt inderdaad wel kans dat de deken gaat scheuren/slijten/beschadigen, omdat hij niet is gemaakt om er mee te rijden/er op te zitten. Daarom kun je beter een speciaal voor het rijden hebben, maar met een gewone vliegendeken zou het ook kunnen.

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 13:01

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 14:56

Ik ben even langs de winkel geweest, en blauw is dé zomerkleur :( bruin was blijkbaar van deze winter, maar ze hadden er nog een paar, maat 185, zou die passen op een Dpony?:P

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:26

Ik heb net mijn nieuwe deken nog niet zo lang binnen en kan hem aan iedereen aanraden. Wat een super uitvinding!
Op drie verschillende manieren te gebruiken. Ik wilde zelf ook voor een witte gaan, omdat dat het minst warm is voor je paard. Hoe donkerder de deken, hoe warmer het is voor je paard.

http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... a2ec7e5e01

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:52

VeraPopeye schreef:
Bedankt voor de reacties!
Die rambo is een beetje te duur voor mij haha, maar die andere lijkt me wel wat! Ik zoek iets in het bruins maar ik geef het op dat ik die vind met zadeluitsparing haha :P
Ik zie er hier nog een van harry horse en van premiere maar dat is met vaste hals en ze zien er niet uit (is natuurlijk belangerijker dat ie goed is, maar een beetje mooi mag het ook :P)
Ik denk dat als ik het zo zie ik voor de amigo fly rider ga, jammer dat ie er alleen in het blauw is. :P
Ik las trouwens ergens dat je ook prima met een gewone kunt rijden en dan je zadel er onder leggen en zelf er boven (duh :')), maar dat lijkt me niet echt fijn, heeft iemand daar ervaringen mee?

Ik heb eventueel een beige/goudkleurig premiere vliegenuitrijdeken te koop. maat 195. Maar een paar keer gebruikt. Mijn paard is overleden en haar dochter heeft maat 215 nodig.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:53

maat 195 is helaas te groot!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:51

Ik heb er eentje van... goh... ik denk Premiere. Met een halsstuk en zadeluitsparing, daar kan je prima mee rijden! Ik moet altijd een stukje door het bos om bij de bak te komen, en in de zomer is dat echt een ramp. Neem daarbij een paard wat panisch reageert op alle soorten insecten en dan begrijp je dat ik hem zo'n deken opleg ;-)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:54

Zo'n vliegendeken werkt echt goed hoor! Het beste kun je er wel een mét hals kopen.
Vorig zomer heb ik zo'n deken (van Premiere) gekocht, dit jaar wil ik er nog een andere bij hebben.
Die ik nu heb is toch net een beetje te klein. Dit lijkt mij wel een goede:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4037970/56

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:59

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:42

Je hoeft je hoop niet op te geven ;)
Ik heb vorige week een bruine vliegenuitrijdeken gekocht bij Superhorse in Breda.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:28

Breda is opzich nog niet zo ver, waren er nog meerdere? Hier hebben ze namelijk ook og wel maar niet in de goede maat, omdat bruin van vorige zomer was ofzo!

Voor de andere, ik twijfel ook of ik die van premiere ga kopen!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:33

Ik rij in de zomer buiten ook met vliegendeken.. In de bak vind ik dat veel te warm worden... Ik heb er 1 met hals en zadeluitsparing en dat rijdt een stuk rustiger dan zonder.
Je kan ook een gewone deken gebruiken, maar dat is niet ideaal. Ik deed de deken dan tussen het dekje en het zadel in, erover is te glad om te rijden en eronder lijkt me voor het paard niet prettig.. Je kan Breda even bellen welke ze hebben..

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:45

Ik heb deze:

Afbeelding

In het bruin ;) Hij is van het Duitse merk BUSSE :j

Supertevreden over! Ik dacht dat je hem in NL kan vinden via Nickyskeet.nl ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:00

Moet je even bellen TS.
Dekens liggen daar in het magazijn, dus heb niet alle maten kunnen zien.
Tis die deken van hierboven die ik heb :j

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:54

Hoe valt bovenstaande deken van Busse?