rijden met barebackpad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

rijden met barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 16:53

Hallo,

Sinds kort rijd ik wel eens met een barebackpad, dit bevalt op zich prima. Alleen nu heb ik altijd een beetje last van het punt waar de singel vast zit zeg maar, dat voelt erg vervelend onder mijn benen, die gesp. Heb het gevoel dat ik daardoor niet goed zit. Is dit zo en moet ik meer naar voren of naar achteren gaan zitten of hebben meer mensen dit?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:57

Topic verplaatst van RT naar HAR, waar vragen als deze thuishoren ;)
Het is trouwens niet de bedoeling om je topic weer omhoog te schoppen door op jezelf te reageren, die reactie is daarom verwijderd. Meer hierover lees je hier: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels#Cro ... 2Fschoppen

maaike2800

Re: rijden met barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 09:45

Het gaat mij toch erom hoe ik zit, dus is toch rijtechnisch dan? Alle barebackpads hebben een singel dus de vraag gaat niet over de barebackpad op zich. Hooguit dat dit topic nog naar naturals kan, maar bij harnachement ben ik het niet mee eens eigenlijk.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 16:34

Heb je misschien een foto hiervan? Ik begrijp namelijk niet precies wat je bedoelt. Het zal ook wel aan het type / merk BBP liggen die je hebt.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 17:22

foto heb ik nog niet maar heb even gekeken hoe het bij anderen zit (foto's op internet gezocht) en op alle foto's die ik gevonden heb liggen de benen van de ruiter ter hoogte van de singel en die zouden dus hetzelfde probleem moeten hebben als ik.
Als je been op de singel ligt, dan heb je met een zadel voldoende leer ertussen zitten om de singelsloten niet te voelen, bij een barebackpad voel ik ze wel, dat vind ik irritant en daardoor ben ik geneigd te veel naar voor of naar achter te gaan zitten, omdat ik dan die singelsloten niet voel, maar dan zit ik dus niet op de juiste plaats zeg maar, hoop dat je het nu beter begrijpt.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:25

Welke BBP heb je dan?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:41

maaike2800 schreef:
Het gaat mij toch erom hoe ik zit, dus is toch rijtechnisch dan? Alle barebackpads hebben een singel dus de vraag gaat niet over de barebackpad op zich. Hooguit dat dit topic nog naar naturals kan, maar bij harnachement ben ik het niet mee eens eigenlijk.

Je vraag gaat wel over de bbp en het punt waar je de singel voelt, maar ook of je dit kan oplossen door anders te gaan zitten.
Aangezien dit geen rijtechnisch probleem is maar te maken heeft met de manier waarop je op de bbp zit óf met de bbp zelf staat dit topic goed op zijn plek op HAR.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:46

Ik rij zelf ook met barebackpad en als je zonder zadel rijdt moet je eigenlijk juist je benen ontspannen want als je gaat knijpen dan stuiter je er juist af. Hoe meer je je benen ontspant hoe makkelijker je blijft zitten. Zou het misschien kunnen zijn dat je je een beetje vast klemt? Want ik raak met mijn benen de buik van mijn paard niet echt. Maar ik heb een Christ BBP en die heeft een korte singel. Hoe hoog zitten jouw singelstoten dan? Wat voor BBP gebruik je?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 19:57

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:30

Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat je daar last van hebt. Mijn BBP ziet er heel anders uit nl.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 21:42

hmm ding was een beetje te duur voor een miskoop eigenlijk, geen idee dat het bij andere barebackpads anders zou zijn

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:17

Ik rij op een BBP van bont. Met singel maar die zit lager, zelfde hoogte bij een dressuur singel. Dat ding van jou ziet er idd pijnlijk uit met die gespen.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:30

hai,mischien kan je eens een schapenvacht met daar over een longeersingel proberen,voel je ook wel de singel maar is niet hinderlijk....

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:03

reed voorheen altijd met een dressuur dekje met een longeersingel, maar vond die longeersingel ook erg hinderlijk, heb juist daarom die barebackpad gekocht, maar bedankt voor het meedenken.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:35

Wel lomp dat ze het zo gemaakt hebben. Hij ziet er idd niet goedkoop uit en al helemaal niet omdat hij van Parelli is. Maar bij de Christ zitten ook dressuurstoten waardoor je er geen last van hebt. Misschien kun je ze mailen om aan te geven dat je het niet prettig vind zitten? Waarschijnlijk hebben ze het wel vaker gehoord want ik kan me niet voorstellen dat anderen hier geen last van hebben...

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:58

ze mailen is nog wel een idee, weet alleen niet of het nut heeft, heb hem op een beurs gekocht en geen bon meer.
ook is mijn engels niet zo goed of weten jullie een contact punt in nederland?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:46

maaike2800 schreef:
reed voorheen altijd met een dressuur dekje met een longeersingel, maar vond die longeersingel ook erg hinderlijk, heb juist daarom die barebackpad gekocht, maar bedankt voor het meedenken.

Je kan ook een elastische dekensingel nemen ipv een longeersingel. Met een beetje schuiven heb je geen last van de sluiting :).

Afbeelding
Afbeelding

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 19:09

Hoe voorkom je dat het schuift dan?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:26

maaike2800 schreef:
Hoe voorkom je dat het schuift dan?

De elastische singelstrak genoeg doen, hij is heel ruim verstelbaar.
Alleem met opstijgen kan je er niet zomaar opklimmen, dan is een krukje wat handiger :).

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 06:33

dat lukt bij mij niet hoor, dan breekt dalijk het elastiek of het glijd nog steeds, ik vind het niks.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 08:15

maaike2800 schreef:
dat lukt bij mij niet hoor, dan breekt dalijk het elastiek of het glijd nog steeds, ik vind het niks.

Elastiek breekt niet, is hetzelfde als voor een deken, en daardoor glijd het ook niet zo snel :).

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 18:30

EskeGirl schreef:
maaike2800 schreef:

Elastiek breekt niet, is hetzelfde als voor een deken, en daardoor glijd het ook niet zo snel :).

Zeg niet te snel dat elastiek niet breekt/knapt. Ik heb vaak genoeg gehad dat elastiek knapt ook zoon singel. En hoe strak je um ook doet bij mij blijft ie maar verschuiven ik rij daarom gewoon met zadel en echt zonder of BBP van bont
Afbeelding