het boomloze zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij een barefoot of een ander boomloos zadel?

ja
7 (33%)
nee
4 (19%)
nee maar ik wil het wel
2 (9%)
ja een barefoot
8 (38%)
ja maar ben er niet tevreden over
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 21

korrie22

het boomloze zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 14:40

hallo,,

ik heb wat vragen over een boomloos zadel:

wat is het verschil voor je paard?
kan er eventueel ook een gewoon dekje onder?
wie heeft er een barefoot?
welke maten gelden er?
kun je ze gewoon online bestellen?
waar kun je ze passen\proberen?
wat vind jij de meest aangeraden brefoot?

deze vragen zijn omdat ik zeer geintresseerd ben in boomloze zadels vooral de barefoot

alvast bedankt :D

(zou als je de poll heb ingevuld ook willen zeggen wat je hebt verstuurd? en als je een barefoot hebt elke heb je dan?)

zodiacje

Re: het boomloze zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:46

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:57

Ik heb een Startrekk dressuurzadel: http://www.buitenzinnig.nl/DaviWB/Pagina8.html

Dit zadel kan je gewoon gebruiken zoals een boomzadel, er hoeft geen speciaal dekje onder.
Ik heb hem aangeschaft omdat mijn paard door telkens terugkerende blessures in bespiering nogal kan wisselen, daarvoor is hij ideaal.
De Startrekk lijkt op een gewoon boom-zadel.
De maten zijn ook vergelijkbaar met boomzadels.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 16:04

ik heb een bf cheyenne. :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:39

Ik heb een tijdje met een Barefoot Cheyenne gereden. Omdat mijn paard geen passend boomzadel had. Het is mij eigenlijk prima bevallen. Het zat wel erg breed. Maar eenmaal gewent ging het prima. Je moet vrijwel altijd een speciaal dekje onder je zadel doen. Namelijk 1 met inlages. Dit omdat veel boomloze zadels van zichzelf geen kussens hebben, en de ruggengraat vrij moet blijven.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:41

Ik heb met enorm veel plezier een Startrekk dressuur gehad. Barefoot London ook geprobeerd, maar dat was geen succes in combi met mijn slungelige paard.
Helaas vraagt de bouw van mijn paard om een dropped panel (en dus meer gewichtsverdeling) en die hebben boomloze zadels niets. Maar ben altijd dik tevreden geweest over mn Startrekk! (Zit ook meer als een gewoon zadel)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:44

ik heb een BF Arizona maat 0.
Tis ff flink wennen :+ Maar vind het een heerlijk zadel :j

Alleen het aansingelen vind ik een regelrechte ramp ...

mijn bf:

Afbeelding

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:57

Voor eigenlijk al je vragen moet je op de site www.fijnzadel.nl kijken. Daar is alles te vinden.
De Belgische site die hierboven werd genoemd is ook goed, hier heb ik ook mijn zadel gekocht.

Ik ben zo'n 6 weken geleden overgestapt op boomloos omdat mijn westernzadel niet meer pastte, mijn paard was smaller geworden doordat hij ouder wordt (23 jaar). Per toeval via een 2e hands advertentie ben ik bij Barefoot gekomen. Sprak mij erg aan nadat ik er alles over gegoogled en hier op bokt naar gevraagd heb.

De spieren in de rug en achterhand waren helemaal hard geworden door het verkeerde passende zadel. En na 4 weken met de Barefoot rijden zijn ze weer een stuk soepeler geworden. Ook naast de schoft wordt het weer gevulder.
Dus voor mij nooit meer een ander zadel.

En verder vind ik de prijs ook een pluspunt. Goede kwaliteit voor weinig geld, vergeleken met merk boom zadels.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:15