vervangen leren singelstoten door secu leather??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

vervangen leren singelstoten door secu leather??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 20:41

Beste bokkers, graag jullie advies bij het volgende;

De singelstoten van mijn dressuurzadel zijn na 8 jaar wel aan vervanging toe. aangezien ik het verschrikkelijk vind dat mijn dekjes altijd zwarte vegen krijgen van de singelstoten, vroeg ik mij af of het een optie is er nep lederen stoten aan te laten zetten, die niet afgeven en hopelijk minder meerekken.

Iemand ervaring mee?

Safiera

Re: vervangen leren singelstoten door secu leather??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:42

Ik heb een wintec met originele singelstoten gehad en die vind ik echt verschrikkelijk. Ze geven niet af en rekken ook niet uit, maar zijn heel dik en stug dus singelen niet bepaald soepel. Vooral in de winter zijn ze hard.

Zelf vind ik leren singelstoten met een onderkant van nylon erg fijn. Rekt ook niet en geeft ook niet af. Wel kunnen die twee laagjes los van elkaar raken, dat is een groot minpunt. Weet trouwens niet of deze er in dressuurvariant zijn... maar moet haast wel, toch?

Ik heb trouwens wel eens gehoord dat iemand op bokt biothane (correct me if I'm wrong) riemen er aan had laten zetten. Deze zouden er in leuke kleurtjes (ook zwart btw) zijn, en een stuk gladder en soepeler dan wintec zijn, ideaal dus. Hoop dat ik het goed heb onthouden :o