iemand bekend met dit boomloze Hilason enurance zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gebakje

iemand bekend met dit boomloze Hilason enurance zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:57

hoi allemaal,

is er iemand bekend met dit zadel?ik heb hem besteld via ebay, ik zocht een zadel voor alleen op buitenrit en kwam dit boomloze zadel tegen. Heeft iemand anders dit zadel misschien ook? en zo ja hoe bevalt hij. Ik wilde hem zo'n 1 a 2 keer per maand gebruiken voor een buitenrit van ongeveer een klein uurtje. Ik vond hem zelf erg mooi en lijkt me ook prettig rijden met zo'n soort van handvat. Gezien mijn paardje nog al eens pittig kan zijn op buitenrit. ;)

ben benieuwd of iemand dit zadel kent.

Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Re: iemand bekend met dit boomloze Hilason enurance zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 18:52

Tja Hilason maakt graag bekende merken grofweg na , en dit is dus hun versie van een Trekker :P

In Nederland zie je dit soort Hilasons niet veel , ik ben ook wel benieuwd of je hem fijn gaat vinden.

Ik ben vooral benieuwd of hij niet een erg breed zitgevoel geeft door die strook suède en de plaatsing van de gesp van de beugelriemen bovenaan.

Ook lijken de kussentjes me vrij iel ? En met die punten zo naar beneden wijzend daar ben ik al helemaal geen liefhebber van. Het lijkt ook (bijna ?) wel alsof de beugelriemen met dat passantje op het zweetblad van zadel vastgemaakt zitten , maar dat zal wel niet zo zijn neem ik aan :P

Misschien zit hij hartstikke fijn hoor maar mijn eerste indruk is dat het wel èrg veel materiaal lijkt en dat werkt vaak toch niet ideaal voor een fijne zit / goed contact.

Maar het is natuurlijk ook maar net wat je fijn vindt :)

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 21:40

ja het is ook geen barefoot natuurlijk, maar het handvat wat er aan zit ( de pommel ) lijkt mij persoonlijk gewoon erg fijn en dat is er bij barefoot (nog) niet. zowieso komt er een barefootpad onder met dikke inlages. en ik zal er niet dagelijks mee rijden misschien zo'n 8 keer per jaar...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 08:50

Het hoeft toch ook geen Barefoot te zijn :?

Ik zie alleen bepaalde aandachtspunten die misschien als niet zo fijn ervaren kunnen worden , maar het kan ook prima zijn dat dit een perfect zadel voor je is :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:22

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 11:55

TS: hoe flexibel is dat handvat, want dat zorgt nu dus voor de schoudervrijheid en ik vind die niet al te breed, maar ik ken je paard natuurlijk niet :)
Van Hilason idd bekend dat ze graag iets namaken. Soms pakt het leuk uit, maar soms slaan ze de plank ook behoorlijk mis :D
Kwalitatief mag je er niet teveel van verwachten. Leuk voor af en toe een buitenrit maar hou de ophanging van beugels en singel in de gaten.
En gebruik een goede pad voor de ruggegraatvrijheid. Dáár zou ik zeker niet op bezuinigen.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 09:18

@ Pmarena, ik ben zelf een groot barefootfan, vandaar mijn opmerking het is natuurljk geen BF.

@ Dubbeldun, welk pad raad jij aan? ik heb er meerdere maar als jij misschien nog een betere weet dan hou ik me aanbevolen, ik heb de barefoot cheyenne pad met van die honingraadinlages ( ik kom ff niet op de naam) het zijn deze http://www.equixantosbarefoot.nl/a-1169 ... ndeur-pads

en ik heb een FRA pad met lamsvel met extra dikke inlages...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:47

Dat lijkt me wel een goede pad. Die inlages zelf ken ik niet, maar die lijken me erg prettig.
Als hij maar lang genoeg is en ruim genoeg onder het zadel uit komt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:55

Zijn die honinggraaginlages wel stevig genoeg?
Als ik het vergelijk met de barefootzadels zou je (wat mij betreft) inlages moeten hebben die je onder een zadel zonder vps gebruikt.

gebakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:52

die inlages zien er niet stevig uit maar ze zijn het wel, mooi spul hoor zeker een aanrader. Blijft ook langer mooi als de gewone inlages.deze worden inderdaad geadviseerd voor zadels zonder vps.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:17

Die witte luchtige inlages zijn supermooi spul :j

Ik gebruik ze zelf ook. Heb een hele zooi ingeslagen toen FRA ze net had , maar ik kreeg klachten dat ze snel plat werden , en bij mij zelf staken er van die gemene scherpe haartjes (waaruit ze opgebouwd zijn , een soort vislijn-draadjes) zo door de onderkant van de pad naar buiten in de rug....vandaar dat ik er toch niet mee door gegaan ben , vond het risico op problemen wat te hoog.

Maar ik vind ze zelf echt super (nadat ik alle uitstekende draadjes afgeknipt heb) +:)+

Geweldig luchtig en ademend , goed schokdempend / veerkrachtig , en ook wel een mooie dikte.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:57

Ik heb dit zadel net binnen gekregen en heb het op mijn pony gelegd.
Het zadel vormt alleen een brug, het maakt alleen contact met de rug voor en achteraan het zadel.
Zou dit nog naar de rug van mijn pony gaan vormen? Of wel contact maken tijdens het rijden?