Ik loop al een uur te zoeken over informatie van het mylerbit, maar kan niks vinden erover.
Mijn lease paard loopt met een mylerbit, ze loopt er erg fijn op maar ik wil toch wat informatie over dit bit, met name over de inwerking in het algemeen!. en of het niet zielig, of gemeen is om met een martingaal erbij te rijden?
ik kan er zelf over zeggen dat het een erg flexibel bit is en dat ie redelijk stil in de mond ligt. desnoods heb ik een aantal rij foto's zodat jullie aan de hand daarvan kunnen zien of ze er goed op loopt of juist niet. ik rijd by the way op aanraden van haar baasje met een martingaal!
Een martingaal kan geen kwaad hoor, die werkt echt alleen als het paard zn hoofd vol in de lucht gooit.
Ik rijd beide paarden op mylerbitten, mn pony loopt nergens anders meer fijn op met dressuur (verwend mondje ervan gekregen? ). Ontzettend fijne bitten en gelijk de 1e keer rijden merk ik vaak al verschil. Sommige paarden lopen er ook helemaal niet fijn op, dat kan ook. Maar hier niets anders meer. Mooi naar de mond gevormd, ligt fijn, niet te dik.
Ik rijd overigens beide op level 2 comfort snaffle (tevens 1 zo'n bit te koop maat 13,5 ivm te groot helaas)
Ik zoek ook wat meer informatie over het mylerbit, maar dan of je level 2 mag gebruiken op wedstrijd? Daar verschillen de meningen nogal over namelijk.. De meeste zeggen dat alleen level 1 mag, maar als ik bij de reglementen kijk, dan zou het wel mogen als ik het goed heb:
Ik krijg het even niet makkelijker, blz 53 staat het overzicht, bit 14a is het dan geloof ik.