Ervaringen halfpad met dekje voor onder boomloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

Ervaringen halfpad met dekje voor onder boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:42

Hallo,

Ik overweeg om een halfpad of iets soortgelijks aan te schaffen ( kavalkade pad)
Maar dit is vooral omdat ik het zo zonde vindt dat ik mijn dekjes niet meer kan gebruiken .
Maar vraag me af of dit wel een beetje blijft zitten . En doen jullie dan eerst halfpad dan dekje of net andersom.
Zou het ook leuk vinden om wat foto's te zien zodat ik een beetje een beeld heb hoe dat eruit ziet onder een boomloos zadel.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Britt

Re: Ervaringen halfpad met dekje voor onder boomloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:45

Welk zadel heb je? Onder een BF vind ik 'normale' dekjes vaak niet mooi, behalve onder de Lexington.
Onder een Freemax weer wel :j

Opisop_shop heeft zelf dekjes verbouwd voor onder haar Lexington. Dus een hoes met inlages onder de dekjes geknutseld. Dat zag er wel leuk uit!

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:53

ik heb zelf een barefoot cheyenne..
Vroeg me inderdaad ook af hoe dat eruit ziet , voor ik zo'n halfpad aan schaf. Vindt ze iets te prijzig om het even te bestellen voor het proberen..
Zal opisop eens opzoeken op bokt , thanks

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:55

ik heb een halfpad van grandeur onder mijn barefoot cheyenne, heb m alleen nog niet uit kunnen proberen, dus ook geen fotos :P ik zou de halfpad op je sjabrak leggen lijkt mij het meest logische... :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:56

Bij een cheyenne ziet een gewoon dekje erbij er goed uit hoor. Je neemt een pad in de vorm van het zadel, daarOVERheen het gewone dekje, en dan het zadel. Kan prima hoor.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:58

Overigens moet je eerst de halfpad en dan het dekje idd, om de ruggegraatvrijheid te behouden.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:59

Je moet altijd je denkje met kussens direct op de rug doen. Dan eventueel een 'voor-de-leuk-sjabrak', en dan je zadel. Dat is om de ruggegraat vrij te houden. Als je een 'gewoon' sjabrakje onderop zou doen, trekt ie strak over de ruggegraat en schoft.
Ik heb zelf een BF cheyenne met een gewone grandeurpad (zadelvorm) eronder. Bij dresuurwedstrijden doe ik er een gewoon wit sjabrakje tussen. Als je het sjabrakje niet te klein neemt zie je je pad eronder niet.

Fotootje (was op een gymkanawedstrijd):
Afbeelding

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:18

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 21:44

Bedankt voor de reactie's , een bijbehorend dekje met kleur is ook leuk , maar die zijn zo aan de prijs ..
En denk als ik nu zo'n half pad oid neem , dan kan ik al mijn leuke gekleurde dekjes gebruiken :)

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 06:52

@booo: sorry, had ik niet door. Maar ik kan 'm nu niet meer editten.