Ik overweeg om een halfpad of iets soortgelijks aan te schaffen ( kavalkade pad) Maar dit is vooral omdat ik het zo zonde vindt dat ik mijn dekjes niet meer kan gebruiken . Maar vraag me af of dit wel een beetje blijft zitten . En doen jullie dan eerst halfpad dan dekje of net andersom. Zou het ook leuk vinden om wat foto's te zien zodat ik een beetje een beeld heb hoe dat eruit ziet onder een boomloos zadel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
ik heb zelf een barefoot cheyenne.. Vroeg me inderdaad ook af hoe dat eruit ziet , voor ik zo'n halfpad aan schaf. Vindt ze iets te prijzig om het even te bestellen voor het proberen.. Zal opisop eens opzoeken op bokt , thanks
LotusT
Geplaatst: 28-04-11 11:55
ik heb een halfpad van grandeur onder mijn barefoot cheyenne, heb m alleen nog niet uit kunnen proberen, dus ook geen fotos ik zou de halfpad op je sjabrak leggen lijkt mij het meest logische...
Angela
Geplaatst: 28-04-11 11:56
Bij een cheyenne ziet een gewoon dekje erbij er goed uit hoor. Je neemt een pad in de vorm van het zadel, daarOVERheen het gewone dekje, en dan het zadel. Kan prima hoor.
Overigens moet je eerst de halfpad en dan het dekje idd, om de ruggegraatvrijheid te behouden.
jowien
Geplaatst: 28-04-11 11:59
Je moet altijd je denkje met kussens direct op de rug doen. Dan eventueel een 'voor-de-leuk-sjabrak', en dan je zadel. Dat is om de ruggegraat vrij te houden. Als je een 'gewoon' sjabrakje onderop zou doen, trekt ie strak over de ruggegraat en schoft. Ik heb zelf een BF cheyenne met een gewone grandeurpad (zadelvorm) eronder. Bij dresuurwedstrijden doe ik er een gewoon wit sjabrakje tussen. Als je het sjabrakje niet te klein neemt zie je je pad eronder niet.
Bedankt voor de reactie's , een bijbehorend dekje met kleur is ook leuk , maar die zijn zo aan de prijs .. En denk als ik nu zo'n half pad oid neem , dan kan ik al mijn leuke gekleurde dekjes gebruiken