Zoektocht naar een engelse neusriem.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Zoektocht naar een engelse neusriem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:39

Grrr word er helemaal gefrustreerd van! Lijkt het nu aan mij of zijn de simpele engelse neusriemen van de aarbol verdwenen? Ik ben sinds kort van stal verhuist en krijg zeer goede dressuurles. Motto alles poespas weg, dus ook mijn neusriem met sperriem gaat de deur uit.

Ik sta helemaal achter de werkwijze van mijn stalhoudster/ instructrice. En ben daarom opzoek naar een simpele engelse hoge neusriem. Een hanoveraanse neusriem is mijn tweede optie. Maar eerst wil ik kijken hoe ver ik ben met rijden als mijn pony geen riem om de voorkant van de neus heeft. Uiteraard kun je met alles de mond snoeren maar met een korrekt aangebrachte engelse heeft hij nog net even meer vrijheid om de neus.

Wie kent het probleem en wie weet eventueel waar ik er zo een zou kunnen vinden? Ik woon dan wel niet in Nederland maar zoals het uitziet ben ik bijna wel verplicht er één in Nederland te kopen, daar ik hier gewoon geen engelse neusriemen vind los.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Zoektocht naar een engelse neusriem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:49

Is het niet een idee om iemand te vinden met een stang- en trenshoofdstel en daar de neusriem van te gebruiken? Die hebben geen sperriem. Van een oud hoofdstel bijvoorbeeld... In nederland zijn ze sowieso wel los te verkrijgen, Divoza heeft ze bijvoorbeeld.

Daarbij komt nog: tenzij je wedstrijden rijdt (en ik weet niet hoe de reglementen daar zijn) kun je toch gewoon je sperriem eraf laten..?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:51

Ik ken het probleem. Ben een jaar op zoek geweest. Thuis reed ik gewoon zonder sperriem. Maar met lusje mag je natuurlijk niet starten en er af laten halen vond ik zonde.
Ik heb uiteindelijk een hoofdstel gevonden, van Eric Thomas. Fijne kwaliteit (kalfsleer) en goed betaalbaar.
CSO heeft ze ook.
Beiden zijn denk ik wel via internet te bestellen.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:52

Ik heb gewoon een engelse neusriem in de ruitersportzaak besteld. Was binnen een week binnen!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:53

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:53

Misschien eens kijken op ebay of engelse websites.
Ik heb onlangs een nieuw, mooi, bruin, compleet hoofdstel met engelse neusriem gekocht voor nog geen 25£

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:57

Het probleem is dat de gecombineerde ook een fractie te groot is voor mijn pony.. De stalhoudster heeft veel stang en trens hoofdstellen maar rijd PRE's dus die passen mijn pony helaas niet. Maar het is wel een idee een kleine gecombineerde te kopen en daar het lusje af te snijden mits dat er daarna niet te lelijk uit ziet.

Ondertussen die ik overigens in Kendra's link al meteen 3 hoofdstellen die in aanmerking komen! Heel erg bedankt!

@iedereen, bedankt voor de reacties!

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:57

Ik rij voor de dressuur altijd met een hoge neusriem(zonder sperriem). Mijn paard loopt hier gewoon beter op, met sperriem zit hij steeds te klooien. En het bijkomend voordeel dat je de sperriem niet steeds slijmvrij moet maken, het paard de sperriem op zit te eten en het staat mijn paard ook erg goed.

Je hebt de hoge neusriemen gewoon bij de divoza(is dan wel aansnoer), misschien zijn ze bij jullie ook wel via een webshop te bestellen. En anders gewoon informeren of een ruitershop bij je in de buurt het niet bij een van zijn leveranciers kan bestellen.

Ik heb nog wel ergens eentje liggen wat geen aansnoer is, als je dat zoekt. Misschien staat er een merk op, hij doet het wel, maar het mooie is er geloof ik wel vanaf.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 12:15

@sammie18: Inderdaad mijn pony verzet zich ook tegen de sperriem, ik wil weten in hoeverre die mond ook dichtblijft zonder dat riempje. Bedankt voor je aanbod, maar ik ga eens kijken wat ik kan regelen met mijn familie in Nederland ivm het bestellen op de bovengenoemde site. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:18

Bij www.equimatch.nl hebben ze ze ook, maar ik weet niet of dat met verzenden etc. een optie is ;)
Succes met je zoektocht in ieder geval :D

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:19

ik zou voorlopig de sperriem er al uitlaten, dan heb je al een idee wat voor een verschil dat zou maken en dat lusje kan een schoenmaker er misschien wel netjes uithalen zonder dat je het nog kan zien...

ik heb ook alleen maar hoofdstellen met een gecombineerde neusriem omdat deze samens met de mexicaanse gewoon veel makkelijker te vinden zijn in meerdere kwaliteits- en prijsklasses (modeverschijnsel hé), maar laat de sperriem er vaak uit en als hij er al inzit, dan is het eerder voor de sier, dan om werkelijk de mond dicht te houden...

Geen_idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:40

Dobert heeft ook losse neusriemen, maar dan ook echt alle soorten. Super fijn leer, echt een aanrader!
Helaas heeft Dobert wel een wat hogere prijsklasse, circa €100,- voor een neusriem (verschilt wel per model).

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 18:50

Ik ken het Eric Thomas hoofdstel waar Amanda het over heeft niet, maar wel het merk. Een échte aanrader. Ik vind het leer veel fijner dan van mn kieffer, prestige en euroriding en het is stukke betaalbaarder. Enige nadeel is wel dat de goude kleur van de gespen afgaat, maar hier komt gewoon een nette zilvere gesp onderuit, als ik even tijd besteed aan alles schoonmaken zou je al niet meer zien dat het ooit goud geweest is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 00:55

Ik blijf fan van de lage neusriem, rij uit mezelf niet snel met een gecombineerde en al helemaal niet met een aansnoerneusriem.

Engelse neusriemen zijn echt nog wel te vinden hoor!

Maar helaas niet zo standaard als die gecombineerde die ik zelf ook verre van geweldig vind.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:15

Beide neusriemen zijn gewoon te krijgen in de meeste webshops hoor.
Ik ben ook al heel lang op zoek naar een hoge neusriem, alleen ik wil in het bruin en dat is wel wat lastiger.
Zwart hebben ze bijna overal, ook lage neusriem.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 07:54

ik heb bij een zadelmaker het lusje weg laten halen. Het ziet er echt keurig uit!