zadel lijkt altijd groter op de foto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qilan

zadel lijkt altijd groter op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 13:25

Toen ik rond aan kijken was voor nieuw zadel merkte ik op dat een zadel altijd groter lijkt op de foto dan in het echt. ik had eerst een 16,5 inch zadel gekocht en op de foto leke het gewoon alsof ik er gewoon normaal in paste zeg maar (heb nogal dikke kont)

En nu heb ik er ongeveer 3x mee gereden en merkte ik gewoon dat ik tog niet lekker zit (had misschien net 2 vingers over), dat is natuurlijk ook slecht voor je paard/pony. Dus deze te koop gezet en nieuwe aangeschaft, in deze pas ik wel (eigen ervaring), dit is een 17,5 inch. Maar wat ik merkte was toen ik aan het rondkijken was voor een nieuwe, dat die zadels allemaal zo groot leken (kwa de zit etc) dan dat ze in het echt zijn. Hebben jullie dat nou ook? Als jullie mij zo een beetje begrijpen :). en dat 1 inch of een halve inch zoveel scheelt?

xx

Mars

Re: zadel lijkt altijd groter op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:27

Ligt er misschien ook een beetje aan onder wat voor hoek de foto genomen is?
En als je contact opneemt met de verkoper kun je ook vragen om het zadel voor je op te meten zodat je een beter idee hebt van de grootte.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:27

Ik denk dat je nooit van een foto uit kunt gaan. Je zal altijd naar de maat moeten kijken die erbij staat. Soms hebben ze een foto van een zadel, maar kun je zelf de inch maat kiezen die je wilt bestellen. Je kunt natuurlijk van de foto niet ruiken welke maat ze hebben gekozen om te fotograferen. :) Een 16.5 inch zal altijd een 16.5 inch blijven. Ongeacht wat voor foto.

Linda1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:56

Het kan liggen aan de manier waarop een foto is gemaakt, maar ook wat voor een zit een zadel heeft. Zo heeft een zadel van 17,5 inch met een diepe tot zeer diepe zit ook een kleinere zit ruimte dan een zadel van 17,5 inch met een vlakke zit. En zoals al gezegd is blijven de inch hetzelfde, ongeacht welke foto.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:58

als je een dikke kont hebt, waarom koop je dan een 16.5 inch? Das een kinder/tiener maatje :j

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:44

stef schreef:
als je een dikke kont hebt, waarom koop je dan een 16.5 inch? Das een kinder/tiener maatje :j

Dat is ook mijn vraag. Daarnaast koop je een zadel toch niet vanaf een foto? Je zal toch moeten weten of het goed op je paard past en of jij er wel lekker op kan rijden? Mijn advies is om een goede zadelmaker te laten komen met een stapel zadels zodat je kan uitproberen wat bij jou en je paard past. Succes!

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 20:38

Ik heb al een nieuw zadel en dit is niet mijn vraag :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:40

klopt, het was een vraag van mij

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:30

Beter is de vraag welke maat zadel op je paard/pony past. Jij kan dan wel een 17.5 inch nodig hebben maar past het ook op het paard/pony? Is de ruimte tussen 5 cm achter de schouder tot de 18 thoracale wervel groot genoeg voor het zadel. Zo niet dan heb je een probleem of straks een paard/pony met een zere rug.

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 21:32

Het gaat hier niet erom dat mijn zadle bla die bla, had ik er niet bij moeten zetten. Was gewoon mijn vraag of meerdere mensen dta ook hebben dat ze een zadel op de foto veel groter vinden lijken dan in het echt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:03

Als je nieuw koopt bij een webshop dan is het natuurlijk niet zo vreemd dat het zadel groter lijkt......omdat hij groter is. Een merk en type wordt in meerdere maten verkocht en daar maken ze natuurlijk niet van elke maat een aparte foto voor bij het product.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 17:25

Het kan ook gewoon aan het type zadel liggen.
Ik heb een 16,5", broekmaat 36, pas er precies in. Heb nog ruimte over aan de achterkant.
Dit zadel valt echter ruim :j