Wat is nu 'de' bareback pad??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Wat is nu 'de' bareback pad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:41

Ik ben opzoek naar een bareback pad.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie, jullie advies, mening en ervaring graag :D .

Mijn situatie:
Paard in questie: 9 jarige eigenzinnige dominante haflinger met soms gebrek aan stuur.

Ter info:
Ik ben niet van plan, met boven genoemd paard buiten te gaan rijden met barebackpad :+, dus het gaat puur om bak werkzaamheden.

Wat is nu een fijne pad, zelf neig ik naar Emiel Voest de Luxe of de F.R.A freehttp://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/equixantosbarefoot/article10400219.jpg Omdat ik metname over de Voest zoveel positieve recensies heb gelezen.

Aan beide pads hangt een 'aardig' prijskaartje, al is de FRA iets goedkoper. Na zoek en speurwerk kwam ik de Bareback van Barefoot tegen, welke zich weer profileert door de 3-punts singelbevestiging. Ik heb geen van 3 ooit onder mijn kont gehad, dus kan niet oordelen welke pad de meest 'stevige' zit zal geven, het beste voor mij zal zijn, maar ook geen 'drukking' geeft op de rug van mijn pony....... Kortom.......HELP

Dus, wie o wie rijdt er (veelvuldig) met BBpad, waarom heb voor die pad gekozen en wat zijn in jou ogen de voordelen ten opzichte van andere pads?

Barst los

Arabesk

Re: Wat is nu 'de' bareback pad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:08

die van emiel voest is duur, maar zit echt héérlijk !

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 17:25

Ik heb er laatst een aantal getest en als je lekker wil zitten raad ik je de Emiel Voest aan. Daar zit memory foam in. Enorm prijskaartje maar is het waard!
Die van Paard Natuurlijk is erg dun; alsof je op de blote rug zit. Mijn paard had duidelijk voorkeur voor de dikkere van Voest. Ze zijn niet te vergelijken en echt heel anders.
Ik rij ook buiten op mijn Voest BBP.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:37

Persoonlijk vind ik de BBP van Christ vele male lekkerder dan Emiel Voest. Ik rij alleen maar BBP en heb er verschillende uitgeprobeerd. Op de manege hebben ze zo ongeveer alle soorten BBP liggen dus ik kon ze allemaal meerdere malen uitproberen. Na maanden op de Christ heb ik die mezelf net cadeau gegeven omdat hij zo lekker zit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:20

Ik heb er 1 van Parelli. Daar heb ik voor gekozen, omdat deze mooi stevig is, en zodoende wat druk verdeeld. Hij is van suede, en dat zit stevig. Ik rij hier dus wel mee buiten. Er zit een handvat op, bij een bok pak ik die beet en dan blijf ik wel zitten.
Dit is 1 van de beste investeringen geweest op paardengebied.

LauraSjapoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:17

http://www.paardnatuurlijk.nl/webwinkel/index.htm (even aan de zijkant op barebackpad klikken)
Ik heb zelf deze, ik heb daar voorgekozen omdat het een van de goedkopere was, die er goed uitzag.
Ik heb hem nu 2 weken, en hij bevalt super! Het ligt ook goed op de rug van mijn pony. Hij schuift niet, en je blijft er goed op zitten.
Toen ik hem had besteld was ie binnen 1 dag binnen!
:D

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 20:28

Ik heb die van Paard Natuurlijk en die van Voest uitgeprobeerd, ze zijn echt totaal niet met elkaar te vergelijken. Die van PN is dun; alsof je op de blote rug zit. Die van Voest is dik (memory foam) en zit je in een zetel. Het zit heerlijk en geeft mij een heel veilig gevoel. Het is net wat je zoekt.