Ervaring met deThorowgood T8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BowieBonanza

Ervaring met deThorowgood T8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 19:38

Ik was vandaag in de ruitersportwinkel om ons zadel te laten maken en toen zag ik deze liggen en wat zit ie lekker! En nog eens een hele goeie prijs (€700,-) maar is er iemand die ervaring heeft met dit zadel? Ik kan er nergens een plaatje van vinden op internet. De zit is van leer en de wrongen ook de rest is kunststof maar het is wel een heel fijn zadel!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:51

volgens mijn zadelmaker is het een nieuw type die begin 2011 op de markt is gekomen.
ervaringen kan ik je niet melden want mijn zadelmaker wil ze niet hebben ze vind het verschil met de T6 te weinig.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 07:33

joyce_eddy schreef:
volgens mijn zadelmaker is het een nieuw type die begin 2011 op de markt is gekomen.
ervaringen kan ik je niet melden want mijn zadelmaker wil ze niet hebben ze vind het verschil met de T6 te weinig.

T6 heb ik zelf niet op gezeten maar ik merkte wel bij de T8 dat bij de voorboom/zitting het erg breed is wat heel erg fijn zit, ik weet niet of dit ook zo is bij de T6.

Isabonny

Re: Ervaring met deThorowgood T8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:30

Ik snap niet dat ze hem half leer/half kunststof hebben gemaakt.
Het verkooppraatje bij de T6 was dat het ook zo eenvoudig te reinigen was!
Nu moet je dus alsnog met leervet aan het werk.

Ik heb een jaar of 2 geleden op de T6 gezeten en ik vond hem heel lekker zitten, maar .....ik ben geen kunststofmens. Ik wil echt leer en heb dus gekozen voor een JC (Jorge Canaves) Saphir, die was net € 100,00 ongeveer duurder. In het verleden had ik al goede ervaringen met een JC ijslanderzadel, waar we zeker 15 jaar gebruik van hebben gemaakt. (Hij hangt nu nog in de kelder...als herinnering aan de paarden die hem gedragen hebben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:33

Ik heb de T6, die er uitziet als leer maar wel kunststof is. Ideaal zadel :j Veel mensen denken ook dat het een leren zadel is, en schrikken als ik hem met water schoonmaak :+
Past perfect op mijn pony (zijn redelijk korte zadels), zit lekker, na een jaar gebruik nog nauwelijks/geen gebruikssporen, af en toe een doekje er over en hij is weer schoon, wisselbare wrongen +:)+

Dit is de T6 --> http://www.dezadelmaker.nl/p/1/80/-/4s2 ... microfiber

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:47

Mijn zadelmaakster denkt dat de T8 geen succes gaat worden, het verschil met de T6 is eigenlijk minimaal en leer en stof is ook niet echt handig lijkt mij.
wel schijnt het T8 ontzettend lekker te zitten

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 15:00

joyce_eddy schreef:
Mijn zadelmaakster denkt dat de T8 geen succes gaat worden, het verschil met de T6 is eigenlijk minimaal en leer en stof is ook niet echt handig lijkt mij.
wel schijnt het T8 ontzettend lekker te zitten

Het kunststof is geen echte stof maar het lijkt op leer, je kunt het eigenlijk beter nepleer noemen omdat het er wel op lijkt. Maar hij zit idd heel lekker :j

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 12:06

Ik zou dan eerder de kent&Masters van Thorowgood nemen. Deze is wel volledig van leer en maar ongeveer 175 euro duurder

joyce_eddy

Re: Ervaring met deThorowgood T8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:30

klopt de kent en masters zijn iets van 900 euro.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:50

Schangah schreef:
Ik zou dan eerder de kent&Masters van Thorowgood nemen. Deze is wel volledig van leer en maar ongeveer 175 euro duurder

Daar heb ik ook even opgezeten maar ik vond de thorowgood fijner zitten haha :P

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:26

Ik heb de thorowgood T6 en de T4, hele fijne zadels en gaan lang mee.
Heb nog geen last van schade van de beugelriemen! :)
T4 is dressuur bij mij en de T6 veelzijdigheid.

Ik heb ook gehoort dat de T8 lekker zit.