Zadel laten maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BowieBonanza

Zadel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 20:26

Ik ga morgen mijn zadel laten maken omdat bij mijn Wintec 2000 Pro dressuurzadel de singelstoot is afgebroken. Hij is zeg maar helemaal boven aan waar ie vast zit afgebroken. Mijn vraag is, kan dat gemaakt worden?

Safiera

Re: Zadel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:29

Moet je aan je zadelmaker vragen, maar ik denk dat het wel kan hoor. Weet niet precies hoe het bij jouw type zadel uitziet, maar bij wintecs in het algemeen kun je ook vrij makkelijk de kussens loshalen en zo kun je ook bij het riempje komen waar de singelstoten aan vast zitten. Er zit dus nog een stuk dat je niet kunt zien, dus hij zal waarschijnlijk niet helemaal bovenaan los zijn. En anders valt het ook nog wel te maken denk ik, maar wat lastiger :)

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 19:30

Safiera schreef:
Moet je aan je zadelmaker vragen, maar ik denk dat het wel kan hoor. Weet niet precies hoe het bij jouw type zadel uitziet, maar bij wintecs in het algemeen kun je ook vrij makkelijk de kussens loshalen en zo kun je ook bij het riempje komen waar de singelstoten aan vast zitten. Er zit dus nog een stuk dat je niet kunt zien, dus hij zal waarschijnlijk niet helemaal bovenaan los zijn. En anders valt het ook nog wel te maken denk ik, maar wat lastiger :)

Heb hem vanochtend weggebracht, maar ze weten niet zeker of het gaat lukken en als het heel duur is weet ik niet of het de moeite is want het is een Wintec van rond de 7 jaar uit en heel intensief gebruikt.

Safiera

Re: Zadel laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:41

Tja, die afweging moet je zelf maken. Wat is er precies gebroken? De singelstoot, het metalen 'ringetje' of het nylon riempje daar weer boven?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:44

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 20:28

Safiera schreef:
Tja, die afweging moet je zelf maken. Wat is er precies gebroken? De singelstoot, het metalen 'ringetje' of het nylon riempje daar weer boven?

Helemaal bovenaan echt waar ie vast zit.