Fijn zadel voor een shetlander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel2005

Fijn zadel voor een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 18:44

Wat is nou een fijn zadeltje voor een shet? Ik heb er nu zo'n pinokkio zadeltje opliggen, maar dat ligt voor geen meter. Ivm met abcessen naast haar staart kan ze geen staartriem dragen.

Er rijdt 1 keer per week een meisje op. Ze is hem aan het doorrijden en dan is het wel fijn dat je stevig zit. Nu is ze meer bezig met blijven zitten dan dat ze echt aan rijden toekomt.

Chezshir77

Re: Fijn zadel voor een shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:47

Ik heb de barefoot drytex cheyenne kids voor mijn middenmaat shet. Vind het een fantastisch zadel; ziet er zoo leuk uit, maar zit ook erg lekker zegt mijn dochtertje. Ligt erg goed op de pony.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:48

Even een zadelmaker bellen en dan wat zadeltjes passen. :) Wij kunnen vanaf hier niet echt zeggen welk zadel er goed zal gaan liggen op jou shet.

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 18:50

Ja daar heb ik ook zitten denken. Rij zelf ook met een Barefoot op mijn paard. Ik denk dat ik die maar eens ga testen binnenkort. Hij schuift niet?

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:53

Is een pannenkoek zadeltje misschien fijn??

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 18:54

Nee dat is echt niet wat. Zou voor mijn kindjes wel goed genoeg zijn voor af en toe een rondje in de wei, maar dit is toch het serieuzere werk.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 18:56

Ik ken een meisje van ?12? die dan nu haar pony heeft verkocht maar die reed er dressuur mee sprong super etc. Ik denk dus niet dat dit alleen voor een rondje in de wei is :)
Laatst bijgewerkt door Ekeif96 op 24-04-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Diesel2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 18:57

Ik vind het in ieder geval niets om serieus mee te rijden. Dat gaat ook schuiven bij haar en aangezien ze geen staartriem kan dragen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 19:01

Pfiff Beauty :j Of een Wintec 500 dressuur/vzh

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 08:35

Nee de barefoot schuift niet met rijden. Alleen met aansingelen wil hij wel eens wat naar de zijkant schuiven, maar das logisch, je hebt geen boom of kamer. Ik zou eigenlijk eens een singel met elastieken uiteinden moeten hebben dan heb je daar helemaal minder last van. Maar je moet gewoon even je zadel tegenhouden met aansingelen, dan gaat het prima. Het zit als een huis, is ook erg comfortabel voor de ruitertjes; ze kunnen er lang van genieten, en zelfs met korte broek rijd het lekker:-)

Afbeelding

Ik heb hem getest en gekocht bij becidor. Prima service, goede communicatie, echt aan te bevelen. Ik heb er wel de bijbehorende pad bij gekocht, maar ik weet nu niet of dat nu écht nodig was geweest. De inlages stellen niets voor van die pad.
Vind het ook practisch dat het drytex materiaal is. Wij gaan nogal eens het water in, en dat is bij dit zadel geen punt. Vind ze er daarbij ook nog eens superleuk uit zien. als ik een merrie had gehad, was het natuurlijk de roze met bruin geworden, maar dat vond ik voor een ruintje niet zo leuk.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 11:14

Ekeif96 schreef:
Is een pannenkoek zadeltje misschien fijn??

die dingen zijn echt funest voor de rug, er zit niets in wat ervoor zorgt dat er geen druk op de ruggengraat komt, alle druk komt bij dit zadel op 1 punt op de ruggengraat terecht zodra je gaat lichtrijden.
enige waarvoor je zit zadel kunt gebruiken is om kleine ruitertjes een rondje te laten stappen.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 16:34

Norton Rexine junior zadel
Past perfect op mijn shet van 95cm, het past zich ook mooi aan aan elke shet. Ik heb hier op bokt al veel positieve ervaringen ervan gelezen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:07

Ik heb ook de barefoot kids. Mijn zadel schoof wel, maar mijn shetten zijn erg rond gebouwd. Heb daarna een elastische singel gekocht en nu ligt het zadel netjes zonder te schuiven! Ben er heel tevreden mee :j Het zadel is wel iets duurder, maar goed hiervoor heb ik een stuk of 7 zadels gehad en weer doorverkocht met verlies...

Enne rose kan best voor een ruin hoor :D
Afbeelding

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:48

capopjekop schreef:
Ik heb ook de barefoot kids. Mijn zadel schoof wel, maar mijn shetten zijn erg rond gebouwd. Heb daarna een elastische singel gekocht en nu ligt het zadel netjes zonder te schuiven! Ben er heel tevreden mee :j Het zadel is wel iets duurder, maar goed hiervoor heb ik een stuk of 7 zadels gehad en weer doorverkocht met verlies...

Enne rose kan best voor een ruin hoor :D
Afbeelding

Nou ik zal je zeggen dat deze foto voor mij de doorslag heeft gegeven om dit zadel te kopen! Dus nog bedankt daarvoor:-) Vind de bruin/roze nog veel mooier, maar nee, vind het voor mijn uberstoere ruin echt niet kunnen:-)