ervaringen met de banaansingel van Pfiff?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

ervaringen met de banaansingel van Pfiff?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 20:18

Ik ben op zoek naar een banaansingel en nu is de enige die ik steeds tegenkom de banaansingel van Pfiff (verkocht bij Agradi). Toch staat er in de advertentie dat het om een anatomisch gevormde banaansingel gaat. Ik vind de boog niet heel rond lopen bij deze singel, maar is dit nu wel "DE" banaansingel of is dit meer een anatomische singel?

Ik heb hem nodig om schuiven van de singel te voorkomen bij mijn rondgeribde merrie, die haar singelgroeve heel ver naar voren heeft zitten. Op zich wil ik graag gewoon een neopreen singel, omdat die me nu ook het beste bevallen, maar ik weet dus niet of dit de enige is die in neopreen-uitvoering beschikbaar is en of dit nu de goede is met het oog op het doel.

Graag hoor ik jullie ervaringen ermee.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:36

Die heb ik ook gehad :j Volgens mij bij Huppa besteld, kun je dus ook nog even kijken (misschien prijsverschil). Hij is mij goed bevallen, ik vraag me af of hij, qua boog, zoveel verschilt van andere singels. Ik ga het plaatje op Agradi er nog even bijzoeken of het dezelfde is. Er zit trouwens aan die van mij, beide kanten elastiek.

Muronia

Re: ervaringen met de banaansingel van Pfiff?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 21:14

Dank je voor je reactie. Die ik bedoel (van agradi dus) heeft geen elastiek. Ik heb ook liever geen elastiek, dat "snoert niet zo fijn" (klinkt niet echt vriendelijk maar is wel vriendelijk bedoeld haha)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:38

Ik heb ook deze singel voor mijn fjord met de singelgroeve ook ver naar voren. Hij bevalt prima en het zadel wordt niet naar voren getrokken.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 09:37

Ik heb hem ook (van Agradi), en hij heeft wel elastiek ;)

Die boog die erin zit is idd niet heel erg sterk..
Maar hij heeft bij mij wel geholpen voor hetzelfde doel als waar jij hem voor wilt gebruiken :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 12:53

Bedankt voor de reacties. Als ie zn werk maar goed doet zal het mij eerlijk gezegd worst zijn hoe groot de boog nu is. Alleen jammer dat er elastiek in zit :( Is dat aan beide kanten of aan 1 kant? Ik heb normaal (zonder elastiek) een 60 cm singel. Moet ik dan met elastiek een kortere gebruiken?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:56

Aan 2 kanten elastiek :j
Als je nog genoeg gaatjes over hebt zou ik gewoon een 60cm nemen :j Dan kan die misschien nog iets strakker met elastiek..
Maar als hij nu al strak zit zou ik een kleinere nemen :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:08

Ik meende al dat het dezelfde was. Op zich was ik ook tegen elastiek (en als het erin zit, dan liefste aan beide kanten) en het is mee meegevallen. Ik denk ook dat de boog niet eens zoveel verschilt met de bogen van andere merken :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:32

Ik heb er ook eentje, met aan 2 kanten elastiek. Hij bevalt me erg goed en ook de kwaliteit valt me reuze mee. Ik hem 'm nu inmiddels 2 jaar.