kinbeschermer invloed op rijden ( nageven)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

kinbeschermer invloed op rijden ( nageven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 16:11

mijn paard heeft een wondje bij z`n kin ook omdat z`n neusriem een beetje schuift is het dan handig om een kinbeschermer te kopen zo ja rijd dat wel fijn voor een paard omdat het misschien dik is en het paard dan minder makkelijk gaat ontspannen en zachtjes kwauwen op het bitje?

Brainless

Re: kinbeschermer invloed op rijden ( nageven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:13

Ik heb er 1 en doe, omdat het wat dikker is, de neusriem een gaatje losser

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:15

Kan je niet tijdelijk de neusriem wat hoger doen zodat de beschadigde plek vrij ligt?

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:15

Dat slaat nergens op... Ten eerste hoort een neusriem niet te schuiven, dan heb je dat ding gewoon niet goed zitten... Kan je misschien een foto plaatsen van het paard met hoofdstel in?
Een kinbeschermer is gewoon luxe en misschien wel fijn om mee te rijden zolang het paard het wondje nog heeft, invloed op de ontspannenheid tijdens het rijden heeft het zeker niet, dat ligt toch echt grotendeels aan jezelf :)
Succes!

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:17

Brainless schreef:
Ik heb er 1 en doe, omdat het wat dikker is, de neusriem een gaatje losser

Heb ik ook inderdaad :j

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:18

Ik gebruik het omdat ik daarmee ervoor kan zorgen dat de neusriem mooi aansluit zonder dat hij echt spant. De kinbeschermer vangt een deel van de druk op en zorgt er voor dat alles stabiel blijft zitten zonder dat ik die neusriem moet dichtsnoeren. Ook heeft hij nu geen wondjes meer van het leer dat anders soms wel kan schuren als hij zweet. Vaak hebben ze op hun hoofd niet veel spiermassa of vet tussen het vel en de beenderen waardoor ruwer materiaal makkelijker schuurplekjes veroorzaakt als er een beetje bewegingsvrijheid opzit.
Vaak zijn de neusriemen van mijn hoofdstellen voor mijn paard ook te ruim en dan is het ook wel handig :D
Invloed op de ontspannenheid en nageeflijkheid heeft het volgens mij nu ook niet.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:21

Maar als ik een kinbontje gebruik hoeft ie geen gaatje losser hoor :n Leren ding gaat eraf en bontje erop is allebei gewoon even dik?
Maar indd bontje heeft geen invloed op nagevelijkheid en dat je neusriem schuift is ook niet goed :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:26

Maar dan heb je al een beschermer, alleen vervang je die voor een ander.
Zoals ik het lees heeft TS nu geen beschermer en wil er 1 gaan gebruiken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:41

ik dacht dat TS met kinbeschermer zo'n bontje bedoelde :o
want zo'n leren kussentje zit dat niet standaard op een aansnoerneusriem?

TS dat je neusriem schuift lijkt mij niet goed...

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:27

Ik laat het leren kussentje dat ertussen zit er ook tussen zitten ook al doe ik die kinbeschermer erbij aan. Als je uiteraard het ene weghaalt en vervangt door iets anders, dan is het logisch dat je de neusriem niet losser moet doen. Maar de kinbeschermer is langer en beschermt dus ook meer dan dat leren kussentje dat erbij zit.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 18:21

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Ik weet nog wel dat ik probeerde het bontje om het leren stukje te doen.. Gevolg bontje in me oog :') Dat deed zeer.. :P

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 22:26

Haha, ik heb geen bontje gebruikt maar zo'n neopreen ding, dat is breder en dan lukt dat zonder problemen ;)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:44

lovey_ou schreef:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Ik weet nog wel dat ik probeerde het bontje om het leren stukje te doen.. Gevolg bontje in me oog :') Dat deed zeer.. :P

Zover ik weet is het niet de bedoeling om het leren kussentje eraf te halen als je een kinbeschermer gebruikt :)) Als je het kussentje eraf haalt is de kinbeschermer namelijk veelste breed voor dat dunne riempje wat je over houdt!
Gewoon eromheen, past prima.

Zo zit die van mij:
http://94.100.115.40/1283200001-1283250 ... Hqi_1.jpeg

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:42

Ja daar kwam ik daarna ook achter dat je het er gewoon omheen moest schuiven hoor haha anders had ik nog een paar keer dat bontje in me oog gehad denk ik zo :')