Ervaringen met Ascot, Mableton, Atlanta, Mister, Wisper??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Ervaringen met Ascot, Mableton, Atlanta, Mister, Wisper??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 19:09

Hallo,

Zijn er hier mensen die (positieve of negatieve) ervaringen hebben met volgende 'merken' van dressuurzadels?

- Ascot
- Mableton
- Atlanta
- Mister
- Wisper

Alvast bedankt!!

aslo

Re: Ervaringen met Ascot, Mableton, Atlanta, Mister, Wisper??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:49

Zonde van je geld.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 19:53

Al deze 'merken'? Of met welke heb jij precies ervaring aub? En op welk vlak 'zonde van het geld'?
Ik weet van de goedkope Merano-zadels dat vooral de vulling enorm slecht is en dus ook slecht is voor de paardenrug. Op welke vlakken bovenstaande namen? :) Alvast bedankt !

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:55

Helaas moet ik met de bovenstaande bokker meegaan, het is zadelmarkt troep, "eigen merk" van zadelmarkt om precies te zijn(aangezien ze tegenwoordig ook degelijke merken verkopen)
Nee niet aan beginnen, aan geen enkel "merk" wat je hierboven noemt.
Sinaasappelkistjes hout voor de bomen, oude lappen als vulling en leer dat beter als karton bestempeld kan worden.
Het is inderdaad zonde geld, je ben na zo'n zadel vaak het dubbele kwijt na een periode van rijden aan fysio, osteo en masseur om de rug weer enigzins opgelapt te krijgen....
Om maar niet te spreken van de erbarmelijke kwaliteit van het zadel en dus zijn levensduur

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:46

Nou zo zwart wit moet je het ook niet weer zien. Sommige merken die zadelmarkt onder hun eigen naam verkoopt worden ook gewoon bij andere ruitersportzaken onder een andere merknaam verkocht.
Ik heb hier wel eens wat over geschreven.
St. Charles, Mableton komen bij megatack vandaan (www.megatackonline.com). Ook EJ heeft zadels van Megatack in het assortiment (gehad).
De zadels van Megatack zijn er in prutkwaliteit, maar ook in kwaliteiten vergelijkbaar met Rossner (die ze volgens mij niet bij zadelmarkt verkopen). Ook een bedrijf als Loesdau heeft zadels van megatack in het assortiment.
Ook Ascot heeft zo zadels van redelijke kwaliteit, en van mindere kwaliteit.

Uiteraard is geen van dit soort zadels topkwaliteit. En je moet ook rekening houden met scheve bomen e.d. Maar je kunt geluk hebben en een leuk zadel kopen voor niet al te veel geld wat bij gewoon gebruik toch enige jaren meegaat en dan per saldo goedkoper is dan een A-merk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 07:49

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 09:28

Dank je wel voor de vele informatie en ervaringen !

Ik had inderdaad ook al wel gemerkt dat o.a. Merano ook 'betere' zadels verkocht (maar die waren dan ook meer dan dubbel of driedubbel zo duur.. :) )
Ik heb ooit een Merano gehad van de zadelmarkt (overgekocht van een vriendin die enkel gepast had, maar paste niet op haar paard) en die is wel lang meegegaan,je zag zelfs amper gebruikssporen en gelukkig heeft ze ook nooit last gehad van het zadel. Dat zadel is nu mee verkocht met mijn paard, ze rijdt er volgens mij nog altijd mee.. Dus kwalitatief gezien que 'gebruikssporen' e.d. gaat dat prima. Het effect op het paard, voorlopig nog geen 'problemen' gemerkt, maar hopelijk komen die er dan ook niet.. :=