Ervaring met Libra Bareback Riding Pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Ervaring met Libra Bareback Riding Pad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 15:09

Hallo,

momenteel rij ik op de manege met een Christ bareback pad premium (met wrongen). Omdat ik overweeg om een eigen BBP te kopen, ben ik gaan zoeken op internet. Ik heb een site gevonden die de Christ verkoopt, maar ik kwam in Engeland een soortgelijk BBP tegen: de Libra Bareback Riding Pad. Heeft iemand ervaringen met dit BBP? Ik ben erg tevreden met de Christ BBP maar het prijsverschil is dusdanig groot dat ik ben gaan snuffelen. Of heeft iemand misschien een bruine Christ BBP premium te koop voor een leuke prijs (wel met mogelijkheid om er stijgbeugels aan te bevestigen)?

Ik sta open voor reacties, zowel de positieve als de negatieve!

Helaas kan ik geen plaatje erbij plaatsen maar wel een link naar de website: http://www.libraequestrian.com/barebackpad.html

pmarena

Re: Ervaring met Libra Bareback Riding Pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:21

Geen ervaring mee , maar het nepbont zal ongetwijfeld veel minder lekker zitten dan het lamsvel van Christ , en dat verklaart natuurlijk ook het prijsverschil :)

Daarnaast vind ik het van de Christ-BBP wel een heel groot voordeel dat die "wrong" er op zit bij sommige modellen , dat geeft veel meer steun en zekerheid :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 09:04

pmarena schreef:
Geen ervaring mee , maar het nepbont zal ongetwijfeld veel minder lekker zitten dan het lamsvel van Christ , en dat verklaart natuurlijk ook het prijsverschil :)

Daarnaast vind ik het van de Christ-BBP wel een heel groot voordeel dat die "wrong" er op zit bij sommige modellen , dat geeft veel meer steun en zekerheid :)

Het BBP van Christ is idd volledig van bont, die van Libra is van katoen icm bont. Uiteraard geeft dat een prijsverschil. Van de andere kant: ik rij per week een 1/2 uur (op een gehandicaptenmanege). Ik gebruik hem dus veel minder intensief dan de meeste ruiters. Mijn lessen bestaan voornamelijk uit stap en draf en speciale oefeningen. Omdat ik het gezeur over het enige aanwezige bontzadel een beetje zat wordt, wil ik een eigen bontzadel kopen. Vandaar dat ik een goedkopere versie (die misschien voor mij net zo goed is) aangenamer vind. Van de wrongen op de Christ merk ik weinig; geen gemak van en geen hinder. Ik rij doorgaans zonder beugels (hangen er wel aan voor de draf of als ik moeite heb met evenwicht) waardoor de benen meer naar beneden hangen en dus vraag ik mij af of ik de wrong "nodig" heb.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:48

Nou nee , ik doel niet op het katoen , maar op het NEP-bont in plaats van echt lamsvel , dat geeft een enorm prijsverschil :)

En verschil in comfort , of je nu op een heerlijk zacht wolkje van een lamsvelletje zit of op zo'n nep-bontje met van die harde stukjes samengeklonterd "haar" zoals je op de foto al ziet , dat scheelt enorm. Kan best comfortabel genoeg zijn hoor , maar het is eigenlijk niet te vergelijken :)