Mijn paard heeft last van pollenallergie of van vliegjes die tegen zijn neus aan vliegen. Daarom heb ik dus vorig jaar een neusnetje voor hem gekocht. Heb hem de hele winter niet hoeven gebruiken maar vorige week begon het gedoe weer. Nou heeft hij geen last meer van het hoofdschudden onder het echte trainen als ik het neusnetje om doe, maar dan komen de andere problemen. Hij heeft dus echt een enorme hekel aan dat neusnetje. Hij gaat constant briesen, jeukt constant aan zijn neus, schudt veel met hoofd (niet met serieus rijden), probeert het er af te halen, gaat er heel erg tegen aan blazen en hij word er zelfs een beetje boos op. Als we echt aan het trainen zijn dan vergeet hij het wel wat, reageert er wat minder heftig op. Maar zodra je even aan het stappen of uitdraven bent irriteert hij zich er weer 10x zo erg aan. Ook het opzadelen is zo een hel. Hij is dan zo bezig met proesten en het netje er proberen af te halen dat ik nauwelijks het hoofdstel vast kan krijgen. Ik heb het neusnetje er nu niet meer om gehad omdat ik het gevoel hebt dat hij zich hier nog veel meer aan ergert. Hebben meer mensen dit meegemaakt? En hoe hebben jullie dit opgelost? Of is dit gewoon wennen? Hoop dat het zo een beetje duidelijk is