Hoofdstel maken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Hoofdstel maken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 13:21

Hoi. ivm dat shetlander maat te groot is voor mijn shetlander (gaatjes bij maken was geen optie vanwege baktstukken, kon niet verder) maar mini shetlander maat te klein. nou is mijn vraag. hoe kun je zelf een hoofdstel maken? wij hebben wit, ik weet niet of het touw is maar het is niet snijdend. ik zou dan gaan vlechten. maar hoe zorg je ervoor dat het bit aan de bakstukken kan? het touw kan niet aan elkaar gebrand worden maar ook niet vastgestikt ofzo. tips?

Gr

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:26

Koop er eentje van een ander merk. Bij de verschillende merken zit er nogal wat verschil in de maten. Eigen knutselwerk lijkt mij nu niet echt een garantie voor veiligheid en stabiliteit ;)

Lynn_Nikita

Re: Hoofdstel maken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:28

zelf met touwtjes werken zou ik niet doen, probeer eens andere merken zoals sevke ook al aangeeft

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 13:30

Nou wij hebben mij ruitershop nagevraagd shet en mini shet maat schilt altijd maar een paar mm. ofzo ze zeiden dat elk merk hetzelfde heeft voor shet en mini shet

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:32

Ik zou ook wat verschillende merken proberen, dat is met grotere maten ook vaak verschillend. Paard past ene keer maat full en de andere keer heeft hij cob nodig.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:28

kijk eens op nickyskeet.nl, zij kunnen vaak wel hoofdstellen op maat maken/aanpassen

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:13

Jin159 schreef:
Nou wij hebben mij ruitershop nagevraagd shet en mini shet maat schilt altijd maar een paar mm. ofzo ze zeiden dat elk merk hetzelfde heeft voor shet en mini shet

Dat klopt helemaal niet. Toen ik nog Engels reed, had mijn volbloedje soms pony en soms cob, afhankelijk van het merk. Er kan zelfs behoorlijk wat verschil opzitten. Meten is weten ;)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:15

ik heb nu 2 hoofdstellen de 1 past perfect de andere is echt een ramp.
ik zou niet gaan knutselen en anders bitloos