[WN] Zadel APK, hoe waar en wanneer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Zadel APK, hoe waar en wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 17:53

Ik heb mijn continental equiflex nu al zo'n 2 jaar en ben er nog steeds heel happy mee. Ik wil hem dan ook graag goed onderhouden. Ik zet hem zeker 2 keer per jaar helemaal in het zadelvet (heel licht en goed uit te smeren vet). Alleen is het nodig om een zadel eens in de zoveel tijd uit elkaar te (laten) halen? Want waar de fenders lopen kan je net niet overal bij, en wellicht moet het daar ook eens schoongemaakt/ingevet worden of iets. Hoe doen jullie dit? Zelf uit elkaar halen vind ik wat eng, dus zou het door iemand laten doen dan. Maar weet niet of dit na 2 jaar al nodig is en waar ik dat kan laten doen? Ideeën?

sevke

Re: Zadel APK, hoe waar en wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:02

Is helemaal niet nodig.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:08

Oh :Y) Nou mooi :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:21

Het is handig om met enige regelmaat slijtgevoelige plekken te kontroleren, maar uit elkaar halen is niet nodig :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:28

als het goed is kun je je fenders een heel eind naar opzij/beneden trekken zodat je ook bij de ophanging kunt vetten en schoonmaken, het loopt tenslotte door in je boom net als bij engelse beugelriemen zeg maar....
verder uitelkaar halen is niet echt nodig met een kwastje kom je ook een heel eind overal tussen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 09:23

Dat is een goed idee, een kwastje. Nog niet aan gedacht :D Ik ga inderdaad wel een eind richting de ophanging met mijn doekje, dus kom zo goed als overal. En dan zal het door het bewegen inderdaad ook uiteindelijk wel op de plekjes komen waar ik net niet bij kan. Bedankt voor de tips so far :)