Cross Rope Bridle zakt af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Cross Rope Bridle zakt af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:35

Ik heb vandaag eindelijk mijn op maat gemaakte Cross Rope Bridle binnen en ik heb hem meteen even omgepast. Vind hem alleen niet goed zitten. Hij zakt veelste laag op de neus, ondanks dat ik hem echt hoog vastmaak. Vind hem verder ook geen fijne release geven...

Meer mensen hier last van? Heb hem niet tijdens het rijden nog geprobeerd.

Zal morgen even foto's maken hoe die zit...

Nachtlampje

Re: Cross Rope Bridle zakt af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:40

gelijk zeggen dat je er niet tevreden mee bent zou ik zeggen :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:41

Vind het wel jammer, keek er echt ontzettend naar uit dus het was wel een hele domper dat ie nou gewoon niet fijn past. Heb al nog langer moeten wachten omdat het allemaal niet meewerkte... Ga het morgen nog is passen en anders mag die terug ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:30

Maak je hem ook goed vast?
Want hoog vastmaken is 1 ding, goed vastmaken nog een ander ;)

Ik merk het zelf ook, soms knoop ik het om en hangt het al een stuk lager voordat ik de weide uit ben, dan knoop ik het nog eens goed vast en dan kan ik uren werken zonder dat er wat gebeurt. Dus misschien kan je daar eens naar kijken? Is alleen beetje moeilijk uit te leggen via de pc, maar er is dus een verschil :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 19:14

Wat je omschrijft hoort absoluut niet het geval te zijn , dus ik ben wel benieuwd naar "beeld" bij het verhaal , hoop dat het lukt met de foto's :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 21:27

Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-04-11 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan, teveel is omgezet in link.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:29

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het halster ook niet geweldig geknoopt. Zo te zien heb je je knoop wel goed zitten. Hij kan niet hoger? Of past het dan niet meer om de neus?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:31

ik vind het een beetje een waardeloos geknoopt halster :=
dat neusdeel lijkt me veel te breed, dus de knoopjes te ver uit elkaar
het ziet er gewoon een beetje geflubberd uit...
nee niet goed :n

waar heb je deze gekocht?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 21:36

bij touwhalsters.com ..... Het duurde ook bijna twee weken nadat ik het geld had overgemaakt voordat ik hem binnenhad, en nou dit nog... Hij zit voor geen meter bij hem. Had er zoveel zin om hem lekker bitloos uit te proberen, ik durf echt niet op hem te stappen met dit gammele ding!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:37

ik was er waarschijnlijk zelf aan gaan knutselen, de opzet heb je, en knopen schuiven lukt vast wel, ik denk dat je dan nog best een eindje komt :)
je kunt vast wel een plaatje vinden van een paard waarbij een CRB wel goed zit, en dan aan de friemel :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:25

Ik vind de neusriem ook veels te lang vergeleken met het kindeel , en het ringetje zit niet goed , die hoort echt rondom alle touwtjes te zitten die uit de lusjes komen. Althans , zoals hij origineel bedacht is , iemand anders kan daar best een andere visie op hebben maar zo als hij hier geknoopt is is hij niet bedoelt :n

Ik snap alleen niet zo goed waarom je hem niet wat strakker om het hoofd knoopt , het lijkt toch alsof je nog best wel wat ruimte hebt om hem omhoog te halen ?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 08:35

Moet zeggen dat ik hem nu ook wat sneller om heb gedaan, toen ik hem de eerste keer om deed heb ik een kwartier elke keer opnieuw zitten knopen omdat ik dacht dat hij hoger moest. Op het laatst had ik hem zo hoog als ik kon maar hij bleef afzakken en accepteerde ik maar dat hij gewoon niet goed was. Nu heb ik hem niet telkens opnieuw hoger en hoger geknoopt, maar gewoon helemaal aangetrokken en vastgeknoopt en foto's gemaakt.

Hij zakt hoe dan ook af, als ik hem helemaal omhoog strak trek en dan vastknoop, dan zakt ie niet helemaal meer zo af dat ik hem weer gewoon over de neus weer af kan doen maar wel tot het puntje van zijn neus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:36

En wat zegt de verkoper daar van ? :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 08:53

Nog niks, ik heb de foto's naar haar doorgestuurd en wacht nu een reactie af :) misschien een compleet verkeerde inschatting van de vorm van mijn paard z'n hoofd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:47

Blijkbaar :)

Het is nu ook niet bepaald zo'n typische grote Haflinger-kop maar een heel subtiel snoetje zo te zien :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 09:45

Ik heb wat mailtjes gestuurd naar de maker van de cross rope, als oplossing terug gekregen dat ik hem hoger op moest hangen. Helaas is dit niet de oplossing, en na mijn laatste mailtje dat dit niet werkt en dat ik me niet voor kan stellen dat ik de enige ben met dit probleem heb ik helaas niks meer terug gehad. Hierbij adviseer ik mensen om hier niet te bestellen (echt helaas want toen ik bestelde was alles super snel, tot dat ik het geld over had gemaakt....)

Lekker bij Lovelace bestellen ;) die heeft aangeboden mijn cross rope opnieuw voor mij te knopen, echt super service, tien keer beter!

PiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 17:14

Hij moet hoger geknoopt worden, en smaller, leuk hoofdstel/halster, ga ik gelijk voor die van mij knopen als ik t juiste touw ervoor vind, mooi ding.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:57

het lijkt niet helemaal goed geknoopt te zijn, het neusdeel lijkt te lang, en de kaakknoop bij de sluiting (links voor je pony) lijkt veel te hoog te zitten?
ik heb mijn CRB en touwhalsters ook van Lovelance, super service, ze knoopte ze altijd op maat en mijn halsters pasten altijd prima! Dus die zou ik zeker aanraden :)