Zwart paard, met zwart tuig. En dan bruine cap en laarzen..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsexxx

Zwart paard, met zwart tuig. En dan bruine cap en laarzen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 14:42

Ik rijd op een fries paard, wat fries tuig heeft. Alleen ik heb een bruine cap, en zit te overwegen of ik ook bruine laarzen ga aanschaffen, alleen weet ik niet hoe dit staat? :') Hebben jullie ervaring ermee, of het een keer gezien? Zo ja, wat vind/vond je er van?
Verder heb ik een jeans-rijbroek en een zwart vest met satijnroze bodywarmer (niet altijd trouwens, kan ook wel eens wisselen, dus bruine of grijze rijbroek met ander kleur vest etc.)

Meningen en/of ervaringen gezocht!! :Y)

Groetjes!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:55

Ik vind het wel kunnen. Heb zelf ook een bruine cap met trainingen en soms bruine jodphers en chaps. Ook wel eens zwarte rijlaarzen. Paard is ook zwart met zwart tuig. Heb ook nog 2 bruine rijbroeken en 2 grijze en vaak felgekleurde shirtjes en dekjes. Bij ons op stal boeit het niet zo hoe je er uit ziet en ik vind het zelf wel vrolijk. Bruin is bij toeval gekomen, die waren steeds in mijn maat op voorraad en de zwarte niet en had geen zin om te wachten.

Gewoon dragen wat je zelf mooi vindt en fijn vindt zitten.

ilsexxx

Re: Zwart paard, met zwart tuig. En dan bruine cap en laarzen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 15:12

Ik vind bruine laarzen echt zo mooi, lijkt ook gewoon een beetje vrije tijd als ik naar de paarden ga, maar tegelijk ook weer op rijkleding! Ik denk dat ik dan gewoon voor de bruine laarzen ga!
Bedankt :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:21

Ik denk dat het kan hoor! Je hebt ook een bruine cap :)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:51

Ik heb van de winter een keer op de Fries van een stalgenoot gezeten. Ik heb een donkerbruine cap en cognac kleurige laarzen, vooral de laarzen stonden super gaaf bij zo'n zwart paard. :) De Fries had overigens wel gewoon zwart tuig.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:36

Ik kijk nooit of het geen ik aan heb bij men paard past of niet... zolang het maar fijn is!
Ik heb bv zwarte jodphers en bruine chaps omdat de zwarte niet meer in mijn maat waren.... maar meestal rijd ik gewoon met men wanna be westernboots.

Bijpassende kleren/accessoires zijn misschien wel leuk maar het voegd eigenlijk niets toe vind ik. Als je een correcte houding hebt, je zelfverzekend en trots bent op je paardje en je samen een team vormt, dan heb je pas een leuk plaatje!

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:34

Ik kijk nooit zo naar of mijn kleding past bij mijn paard :') Heb een blauw dekje, maar zit daar ook wel eens met rode rijbroek op :') Zal er vast niet uitzien, maargoed, mooie, matchende kleding vind ik voor feestjes, niet voor op m'n paard

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:49

Ik heb zwart tuig en een zwarte cap, en bruine trainingslaarzen :)
Niks mis mee hoor! Voor op wedstrijd heb ik wel zwarte laarzen, dat vind ik dan wel mooier bij het geheel passen.
Maar voor thuis en voor trainingen rij ik lekker met mijn bruine laarzen!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:56

Ik rijd ook met bruine cap en bruine leren laarzen.
Daarbij altijd nog een bruine rijbroek/shirt.

Paard is compleet in zwart. Zadel hoofdstel sharbrak enz.

Iedereen vind het heel erg gaaf die het hebben gezien. Het is niet standaard, maar een keer wat 'anders'.

Ik zeg doen! :D

Black_Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:10

Moet zeker kunnen, gewoon doen! :)

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 11:45

Oke! Maar met wedstrijd dan? Bruine laarzen en cap, witte rijbroek en zwart wedstrijdjasje, zwart paard en tuig? xd
Heb ook wel zwarte cap en laarzen liggen, alleen ben toch benieuwd wat jullie dáár van vinden!

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 11:49

Voor wedstrijd zou ik het dan gewoon op zwarte laarzen en cap houden :j

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:55

ik heb heel lang met deze combinatie gereden, maar dan gewoon thuis.

voor op wedstrijd vind ik het niet mooi

Afbeelding

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:23

ik vind dat het prima kan !
voor wedstrijden vind ik zwart wel mooier.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 20:15

Horsea, érg mooie combinatie zeg! En die laarzen!! <3
Vind het erg leuk lijken dat bruine, alleen omdat ik ook in de toekomst wedstrijd ga rijden, verkoop ik mijn bruine cap en wil in plaats van dat een zwarte, ben ik meteen klaar voor de wedstrijd. Koop er wel een nieuw paar zwarte laarzen bij, die ik dan houd voor wedstrijden. Heb nu echt schrale laarzen (wat niet de bedoeling was trouwens), 2e hands gekocht. Die houd ik dan gewoon voor het trainen! :j
Dus als iemand nog een (erg mooie trouwens) bruine cap zoekt, kijk maar even bij mijn advertenties! Eventueel ruilen is ook prima! :j

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:02

ilsexxx schreef:
Oke! Maar met wedstrijd dan? Bruine laarzen en cap, witte rijbroek en zwart wedstrijdjasje, zwart paard en tuig? xd
Heb ook wel zwarte cap en laarzen liggen, alleen ben toch benieuwd wat jullie dáár van vinden!

Ik zou dan zeggen, bruine cap/laarzen/wedstrijdjasje, creme broek en zwart paard + tuig.
En het mooiste dan nog bruin tuig :9 <3

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 17:13

Ja inderdaad, dán is het echt super mooi, alleen heb al een zwart tuig, een bruin hoofdstel met zwart zadel zou miss dan wel kunnen, want het zadel zie je niet heel erg goed, alleen ik weeeeet het niet! Heb net mijn vader gesproken, en hij zei dat ik mijn cap met een primer (onderlaag) voor kuntstof en dan overspuiten, wel kan. Dus wat zal ik doen:
Bruine laarzen, bruine cap, zwart tuig. Voor wedstrijd: bruine laarzen, cap, creme broek, bruin wedstrijdjasje + zwart zadel maar bruin hoofdstel
óf: Zwarte laarzen, zwarte cap en zwart tuig. Voor wedstrijd: zwarte laarzen,cap,wedstrijdjasje. witte broek en zwart tuig

Dit alles komt op een zwarte fries hè!
Zit echt zo te twijfelen :p

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:25

Je moet echt doen waar je zelf van houdt, iedereen heeft een andere smaak. Ik rij thuis altijd met bruine jophurs en schagten en op wedstrijd dressuur bruine laarzen, bruin jasje, bruine cap, en zwart zadel en dressuur en met springen ook met bruin zadel en hoofdstel.
Succes met je zwart/bruin dilemma!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:45

Daar help je me mee manon! haha. :=
Is je paardje zwart of een andere kleur?

Aangezien Lotte zwart is, zwart tuig etc. vind ik gewoon zwart wel erg mooi, maar voor mezelf weer bruin, ook omdat ik me prettig in het bruin voel, met zwart voel ik me zo 'hard' ofzo :+ .

Heeft iemand nog een foto van zwart paard, zwart tuig (of evt. bruin hoofdstel en zwart zadel of anders om) en dan zelf met wedstrijdoutfit in het bruin?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:46

Heb zelf ook een zwarte met zwart harnachement. Heb al een tijdje cognac kleurige rijlaarzen en tot voor kort een zwarte cap met bruine band, maar dat staat hartstikke leuk hoor. Niets mis mee.
Als je maar niet overstapt naar bruin harnachement... *krijgt rillingen* :=

Mijn wedstrijdoutfit is gewoon zwart. Vind bruine rijlaarzen (en dito cap) echt iets voor trainingen. Vind bruin op wedstrijden een beetje storend voor het algehele beeld. Maargoed, smaken verschillen!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:50

Dat heb ik dus ook, voor trainingen maakt het niks uit wat je draagt, maar op wedstrijden vind ik het ook mooier als je gewoon strak in 't pak zit zeg maar haha.
Kijk als je nou bijv. een haflinger hebt, dan is bruin harnachement en wedstrijdoutfit super mooi (vind ik dan) alleen bij een zwart paard heb ik m'n twijfels...
Ik denk dat ik mijn cap over ga spuiten in het zwart, en dan mn zwarte laarzen er bij, of ik blijf nog even twijfelen, cap overspuiten kan namelijk nog wel even wachten hahah. Dus dan kan ik er ook nog even rustig over na denken :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:56

Vorig weekend had 1 van mijn ritsen van mijn zwarte lakkers het begeven en moest toen starten in in blauw jasje, zwarte cap, cognac kleurige polo's en bruin tuig :o

Punten waren er niet minder om hoor, ik stond voorop met 211 punten (2e x L2) :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:22

Zo rij ik qua laarzen en cap:

Afbeelding

Beetje onduidelijk, maar 't gaat om 't idee.

Whaha, klinkt mooi listiglistje. :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:13

Ik train met zwart tuig(hoofdstel / zadel) en peeskapen. Bruine laarzen, cap en handschoenen.
Maar op concour ga ik helemaal in zwart wit... Ik vind bruine laarzen met bruine cap op concour niet mooi met een zwart paard :o

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 15:33

Topic is over het hoofd gezien, vandaar de late mod reactie maar "Welke kleur staat op mij paard/kleurtjes/wat vinden jullie" topics zijn niet toegestaan.
Zie [HAR] Welkom op [HAR] Harnachement
Daarom hier nu een slotje.