Nathe Tandembit /Happy Mouth Hackamore - wie ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Nathe Tandembit /Happy Mouth Hackamore - wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 10:40

Hoi Bokkers!

Ik ben eigenlijk op zoek naar bokkers die met dit type bit rijden/gereden hebben.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Nathe Tandembit /Happy Mouth Hackamore - wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:17

Ik denk dat als er al mensen zijn die met deze bitten gereden heb, Dat niet heel zo snel neer zullen zetten. Die bitten zien er namelijk niet erg vriendelijk uit..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:18

Ach, valt wel mee toch? K heb ze weleens erger gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:19

stef schreef:
Ach, valt wel mee toch? K heb ze weleens erger gezien.

Ik heb ook erger gezien hoor! maarja je weet hoe bokt is.. Denk dat je nogal wat commentaar kan verwachten als je hier neer zet dat je met zo'n bit heb gereden..

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:21

Met een van de twee heb ik mijn paard wel gereden (al staat het bit op de foto er wat raar op, dat zwarte riempje gaat onder de kaak door, dat dikke stuk komt op de neus). Al had dat bit wat ik gebruik(te) wel een ongebroken rubber bitje erin. Wat is de rede dat je jouw paard ermee wilt rijden?
Laatst bijgewerkt door Pytje op 14-04-11 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:21

Het is gewoon een combinatiebit met een normaal mondstuk, hefboomwerking en druk op de neus dmv die band. Ik weet wel een hengst die zoiets in had met dekken. Alleen was die rubberen band dan een kunststof dunner bandje en zonder bitringen en ander mondstuk. Mijn ervaring was dat het bit erg scherp was en de hengst zich wel 2x bedacht voor hij opdringerig werd. Dit bovenstaande bit ken ik trouwens niet.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:23

In principe 'werkt' alleen het bit in, tenzij je wat meer druk gaat geven, dan krijgt het paard ook druk op de neus.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:30

Dit is gewoon een zacht bit maar dan mits het nodig is een sterke inwerking via die neusband.
Ik denk misschien dat ik dit eens kan proberen op mijn merrie die wel gevoelig is in de mond maar die echt wel heel sterk is.
Het ziet er misschien best eng uit maar op zich kan ik me vinden bij de werking ervan.
Deze bitten zie je ook héél veel op hoog niveau hoor.
En ja zoals Pytje zegt, enkel eerst het bit dat inwerkt en indien nodig meer druk op de neus.
Ben ook geen beul die daar in staat te trekken hoor.

@ Pytje: denk niet dat ze gebroken nog te vinden zijn eigenlijk. op de markt van Nathe vind je ze amper nog met dat tussenstuk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:47

niet alleen via de neusband audrey, het bit werkt met hefboom en zorgt dus ook voor meer druk op de lagen en achter de oren. Als je merrie zo gevoelig in de mond is, kan je dan niet op een manier een losse hack met een los bit combineren?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 07:56

Ik ga zowiezo dit weekend mijn losse hack eerst eens uittesten, heb nog eentje liggen dat ik niet gebruik.
Thnx voor de info Stef!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:59

Ik vind vooral die eerste er heel eng uitzien :brr: Zal allicht ook aan de foto liggen.

Maar het kan altijd erger inderdaad. Er zijn ook bitten van een enkel gedraaid ijzerdraadje.
Zou het niet snel gebruiken, en er vooral niet mee gezien willen worden. Maar ben wel erg benieuwd naar ervaringen en evt een foto waar een paard er mee loopt. Moet je nagaan dat ik bij een kneveltrens (leken, dat wel) de vraag kreeg of mijn pony een lastige hengst was, hij had zo'n martelwerktuig in z'n mond... Eh ja.

Hoop voor je dat je hoe dan ook een oplossing vind.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 17:29

Word in de (hoge) spring sport veel gebruikt als vervanging voor een losse hack en bit combi.
Een bit is als de hand van de ruiter. Ik heb er geen problemen mee maar het is zeker wel even goed naar jezef kijken of je er mee om kan gaan.
succes!