Chaps van mondoni rekken nog uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsie

Chaps van mondoni rekken nog uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 15:51

Hallo!
Ik heb nieuwe schoentjes en chaps van mondoni besteld, en vandaag binnen gekregen.
Nu zitten de chaps redelijk strak, als ik enkel een rijbroek met lage sokken aan heb gaat het nog wel, maar met lange sokken moet ik de rits echt samen trekken om ze dicht te kunnen doen. Er zit elastiek in, maar die is nog vrij stug, en de rest is van dubbel (soepel) leer, wat nu nog een beetje stijf is. De rits gaat onderaan ook 1 of 2 cm open, als ik er even mee loop.

Nou is mijn vraag of ik ze beter kan ruilen, of dat het allemaal nog een beetje op zal rekken? Ze voelen rond m'n enkel wel strak, omdat hij daar de schoen een beetje afknelt. Als ik even loop gaat het wel.
Wat denken jullie?

femmy91

Re: Chaps van mondoni rekken nog uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:02

Volgens mij hoort dat bij chaps in het begin, ik zou er nog een paar dagen mee door lopen. Binnen 14 dagen kun je het toch nog ruilen.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:04

Ja hoor, ze rekken na een paar keer dragen redelijk uit. Na het wassen zijn ze dan weer strakker.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:05

Ik heb dat niet, dat ze nog uitrekken, maar ik draag ze ook niet dagelijks. Ik heb wel de gladleren versie.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:06

Ik heb ook chaps van Mondoni en in het begin kreeg ik ze amper aan zonder hulp, nu een week of 4 verder gaat het veel soepeler :j
Had alleen wel probleem met een afzakkende rits en ben toen terug naar Divoza gegaan en die hebben er netjes en gratis een lusje aan gemaakt zodat het niet meer afzakt :)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 16:25

Oké, dan ga ik dat doen! Ik denk dat de elastiek zoizo nog wat uitrekt. Ik heb licht generft leer.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:42

xPooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:19

Chaps horen inderdaad "te klein" gekocht te worden omdat ze nog uitrekken. Je moet ze zo kopen dat je ze net dichtkrijgt (eerst flink hijsen met bijv. een veter door je rits). Mijn ervaring met Mondoni met elastiek is dat deze heel erg uitrekken (zo erg dat ze zelf afzakken), dus ik denk echt niet dat ze te klein zijn.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 20:21