[WN] airride pad tegenwoordig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

western4ever

airride pad tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 17:35

Heb de zoekfunctie gebruikt maar het vorige topic over de airride is uit 2006

de reacties over de PC airride uit 2006 zijn niet al te lovend, gauw dun enzo
nu vraag ik me af, is de kwaliteit vooruit gegaan?
Blijft ie nu wat dikker?
Zit er erover te denken om er 1 aan te schaffen, maar aangezien ze ze niet weggeven
wil ik eerst wat info inwinnen.

( ben ook op zoek naar een foto van de onderkant van het pad, dus als iemand die heeft....?)

bedankt alvast!

Mloez

Re: airride pad tegenwoordig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:13

Ik heb de laatste jaren ongeveer 7 airride pads aangeschaft (nieuwe kleurtjes ;)) van de heavy duty variant. Bij gebruikt van ongeveer 5x in de week is er bij mij geen enkele dun geworden. Zijn allemaal nog steeds even goed als in het begin..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:20

Ik heb ook eigenlijk altijd een Airride.

Merk wel goed verschil tussen de HD-variant en de Allaround- variant. De laatste wordt sneller minder mooi, dunner etc. Maargoed, er zit ook wel een aardig prijsverschil tussen de twee.
Kun je er niet eentje van een stalgenootje proberen om te zien of het wat voor je is?

Als je op "onderkant air ride pad" googled, zie je wel foto's staan van de onderkant van de pads..

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:32

persoonlijk ben ik er niet zo laaiend over. Ik heb er wel, omdat ze mooi zijn, maar gebruik ze eigenlijk niet zo veel. Ik vind het niet fijn dat ze niet contoured zijn. Eén van mijn paarden krijgt drukplekken aan de rand van de "air" en het is ook niet fijn dat je ze niet kunt wassen.

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:15

Ik heb een Airride allaround gehad. De pad werd bij mij al heel snel dun, dus voor mij geen airride-allaround meer :n .

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:21

sevke schreef:
en het is ook niet fijn dat je ze niet kunt wassen.

Hoezo kun je ze niet wassen :? Ik was die van mij altijd al.. Tuinslag of hogedrukreiniger erop, wassen met speciaal wolwasmiddel en weer uitspoelen. Zien dr nog allemaal perfect uit..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:25

Ik gebruik ook de Heavy duty en die blijft idd mooi en dik!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:56

Ik heb die tweede variant en ik ben niet zo heel enthousiast.
Ik vind het prachtige pads maar mijne was idd erg snel dun.
Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat mijne niet goed onderhouden is: ik heb geen hogedruk oid.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:10

Ik heb ze ook, ben er heel tevreden van. Ben dit weekend er 6 uur mee gaan rijden, zonder enig probleem. Wassen met de hogedrukreiniger en ze zien er weer helemaal wollig uit.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:05

Ik bedoelde wassen in de wasmachine. Niet met de hand :+ :+

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:40

Westernpads zijn bijna allemaal niet in de wasmachine te wassen!
Inderdaad lekker borstelen met wolwasmiddel of paardenshampoo en daarna flink de slang erover. Zien er nog als nieuw uit. Ben er erg tevreden over. :D

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:44

De Heavy Duty vind ik persoonlijk super fijn :j
Mijn paard heeft geen last van schuurplekken ofzo, ze blijven ook na intensief gebruik mooi en je kunt ze inderdaad gewoon met een wolwasmiddel reinigen. Ik heb ze zelfs met een gewoon wasmiddel schoon gemaakt en zelfs dat werkt gewoon.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:49

ik heb net de mable pink Allaround-variant besteld.. voor 1x per week zal dit wel geen problemen geven zeker?

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 20:48

heel erg bedankt voor jullie reacties, jullie hebben me over de streep getrokken.
persoonlijk zou ik toch al voor de heavy duty gaan, vind wol een fijne stof als pad.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:09

Miss_Fancy schreef:
Westernpads zijn bijna allemaal niet in de wasmachine te wassen!
Inderdaad lekker borstelen met wolwasmiddel of paardenshampoo en daarna flink de slang erover. Zien er nog als nieuw uit. Ben er erg tevreden over. :D

Als je 11 paarden hebt, heb je daar een fulltime job aan, op die manier :D
Er bestaan pads met uitneembaar vilt. Die kunnen gewoon in de wasmachine. Die van mattes ook. En de neoprene zijn ook erg gemakkelijk : even afsponzen en klaar.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:56

Maar dan moet je paard niet allergisch voor Neo-preen zijn! :+

Mattes heb ik niet, staat nog wel op mijn verlanglijstje, maar die heeft dan zeker ook een uitneembare vulling?
Over het algemeen vind ik die met uitneembare vulling erg snel schuren op de rug van mijn paard en die is daar toch al overgevoelig vooor :o

En ja, met 11 paarden wordt dat wel lastig :j

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:36

Mattes heeft geen uitneembare vulling, is gewoon schaap aan de onderkant met aan de bovenkant gestept katoen. Maar ze kunnen makkelijk in de wasmachine, en ook in de droger.
Zijn net de enige pads die bij de Quarter van mijn dochter, met haar volbloedpaardenvelletje, NIET schuren.
White Eagle pads vind ik persoonlijk ook erg fijn. (maar je kunt ze ook niet in de machine wassen)
En ik heb ook zo'n pad van de goedkopere lijn van PC, Equisential of zoiets, en die vind ik ook erg fijn voor dagelijks gebruik :j
Ik gebruik mijn airrides enkel voor show.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:13

Mattes heeft wel een uitneembare vulling maar dan moet je een pad bestellen met correction system.
En dan kan je nog kiezen tussen 1 inlage vak of 3 inlagevakken verdeeld over de lengte van je pad. ;)