Problemen met Veredus Piaffe Evo beenbescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zensation

Problemen met Veredus Piaffe Evo beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 10:08

Ik heb onlangs een gehele nieuwe set Veredus Piaffe Evo beenbeschermers aangeschaft voor achter en voor.
Een rib uit mijn lijf, de gehele set bij elkaar kwam op 260,- euro. Dit is het mij allemaal waard als de beenbeschermers naar behoren functioneren, maar dit doen ze dus niet..

Ik heb een maat M gekocht (Full valt heel groot namelijk) en ze "passen" dan ook goed.
Nu wil het geval dat ze gaan draaien tijdens het rijden (ze zitten strak genoeg!) de achterzijde van de peesbeschermer zit in no time aan de zijkant! Het verharde gedeelte (dus achterzijde voorbeschermer) lijkt ook misvormd.
Ik heb de beschermers nu 2x gebruikt en in februari van dit jaar aangeschaft. De eerste keer bij gebruikt draaide ze ook maar dacht ik dat het aan mij lag, misschien niet strak genoeg gedaan of zoiets dergelijks. Nu gisteren,dus de tweede keer, doen ze het weer.
Wat ik ook probeer, ze blijven draaien. Gisteren besloten om de set in de wasmachine te doen (dit was geen probleem volgens de ruitersportzaak) en er mee terug te gaan om te vragen of dit normaal is. Wat blijkt? Tot overmaat van ramp is er een gat ter grote van een kwartje ontstaan in het zachte gedeelte! Zomaar ineens, en dit komt zeer zeker niet door de wasmachine of gebruik!

Ik ben altijd zuinig op mijn spullen, heb de beschermers dan ook eigenlijk gekocht voor het losrijden tijdens wedstrijden maar omdat ik ze wilde proberen en ze de eerste keer gingen draaien heb ik ze nog een keer thuis geprobeerd tijdens dressuurwerk. Dit moet toch kunnen lijk me bij deze set..

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? Of zoiets soortgelijks mee hebben gemaakt met de Veredus Piaffe Evo?
Hoe dan ook ga ik vanmiddag terug naar de ruitersportzaak, niet dat hun er wat aan kunnen doen maar van een dergelijke set en een dergelijke prijs wat ik ervoor heb betaald verwacht ik toch wel een normale pasvorm en een iets duurzamer gebruik dan dat nu het geval is.. anders wordt het wel een heel duur grapje..

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:10

Ik heb ze ook maar geen problemen mee, ben er juist heel tevreden over!

Zensation

Re: Problemen met Veredus Piaffe Evo beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 10:11

@The_Stig dat hoor ik van heel veel mensen dat ze er tevreden mee zijn..
Hoe zien jou voorbeschermers eruit? Het verharde gedeelte, is dat mooi gevormd in de vorm van het been?
Of heb jij er ook een "recht" stuk in zitten??

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:12

Wat erg zeg! Ik zou veredus zelf contacteren, waarschijnlijk heb je daar nog het meeste kans op een nieuw paar beenbeschermers. Ik verschiet er wel van, want over het algemeen is veredus toch wel kwaliteit ( wat inderdaad wel mag voor die prijs)
Ik was zelf ook aan het denken om ze te kopen, maar dat doe ik nu maar niet denk ik.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 10:14

@renatevb Misschien heb ik gewoon vette pech.. maar inderdaad voor dat geld en dat merk verwacht ik niet dit! Ik ga vanmiddag naar de ruitersportzaak en wellicht contacteren hun Veredus, anders zal ik het zelf moeten doen!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:16

Zensation schreef:
@The_Stig dat hoor ik van heel veel mensen dat ze er tevreden mee zijn..
Hoe zien jou voorbeschermers eruit? Het verharde gedeelte, is dat mooi gevormd in de vorm van het been?
Of heb jij er ook een "recht" stuk in zitten??

Dat is mooi gevormd in de vorm van het been. Wel balen dat je er problemen mee hebt, daar zijn ze te duur voor!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 10:21

Dat is mooi gevormd in de vorm van het been. Wel balen dat je er problemen mee hebt, daar zijn ze te duur voor![/quote]

Ja daar zijn ze zeker te duur voor... mijn voorbeschermers lopen aan de ene kant bol (dus in de vorm van het been) en de binnenzijde loopt gewoon recht!?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:47

Als je even bij Google afbeeldingen kijkt zie je best goed hoe ze horen te zijn

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:32

Vanmiddag ben ik teruggeweest naar de ruitersportzaak waar ik ze heb gekocht.
Min of meer geen bevredigend antwoord, dus ben een beetje met de staart tussen de benen naar huis gegaan.
De beste man heeft ze bekeken en het kwam er eigenlijk op neer dat ik een beetje overdreef. Hij vond het met de slechte pasvorm wel meevallen (knap dat je dit kan zien zonder het betreffende paardenbeen) en nadat hij vluchtig de peesbeschermers bekeken had deelde hij mee dat er geen fabrieksfout kon zitten in het "harde" gedeelte omdat dit allemaal machinaal gegoten zou worden in een mal..
Het draaien van de beenbeschermer zou dan ook komen doordat mijn paard stelselmatig met zijn voorbenen tegen elkaar zou strijken... nou nee, dat doet ie niet!

Het gat wat zomaar ineens is ontstaan in het neopreen zou komen door het ijzer van mijn paard, toch knap.. het gat zit rechtvoor aan de buitenzijde??? Naar mijn weten heeft mijn paard niet nog een extra been aan de rechterzijde, en zulke gekke capriolen heeft hij niet gemaakt. Hij heeft aangeboden om het gaatje dicht te stikken, dit is dan ook gebeurd. Daarna kreeg ik ook nog even de mededeling dat het "peesbeschermerTJES van Neopreen zijn, dus ja, daar vallen makkelijk gaten in" Toen ik zei dat ik dat een slechte zaak vond voor dat geld en na gebruik van amper 2x kreeg ik geen antwoord meer.

Kort samengevat: Ik ben dus geen drol opgeschoten, misschien toch Veredus eens contacteren..

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:59

Ik zou zeker veredus op de hoogte stellen en het hele verhaal duidelijk uit de doeken doen. Waarschijnlijk zijn ze wel schappelijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:32

Ik was even aan het zoeken geslagen naar ervaringen want ik heb dus precies hetzelfde probleem... :+

Mijn Lusitano merrie heeft normaal van Veredus maat M (peesbeschermers), maar had van de oude versie Piaffe maat S (M was te ruim en zakte af), dus ik heb ook van de Evo maat S gekocht (deze zijn precies even groot als de piaffe oude model), en bij mijn merrie draaien deze beschermers dus ook...
In no time zit de achterkant aan de zijkant...
en daardoor krijgt mijn merrie (met erg gevoelige huid) ook schuurplekjes op de kogels, en ik had ze juist gekocht omdat ik dat wilde voorkomen...
(bij het oude model met klittenbandsluitingen had ik dat probleem dus helemaal niet gek genoeg en kreeg ze ook geen schuurplekjes)

Ik kan ze strak trekken of juist losser doen, ik houd het probleem van het draaien...
Blijkbaar hebben haar benen zo'n model dat de verharde achterzijde niet op de achterzijde van het been blijft zitten en opzij draait...
(met Prestige peesbeschermers heb ik dit ook al eens gehad)

Ik ga ze dus schoonmaken en helaas weer te koop zetten en op zoek naar het oude model of andere fijne zachte 3 in 1 beschermers...
echt heel jammer want ik ben echt fan van Veredus, was tot nu toe altijd super bevallen!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 08:44

@Nouvel: "Fijn" dat er toch nog iemand is met hetzelfde probleem! Heel irritant inderdaad, de mijne doen dus precies wat die van jou ook doen. (of we hebben rare paarden hihi)
Wat ik nu heb gedaan is dat ik de achterbeschermers voor gebruik, misschien raar, maar dit gaat eigenlijk nog het beste! De voorbeschermers laat ik dus even voor wat het is, misschien dat ik er later nog 1 van mijn andere paarden gelukkig mee kan maken..
Heel jammer inderdaad, ben normaal gesproken ook gek van Veredus!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:03

Ik vond ze niet fijn heb ze ook doorverkocht. Ze sloten niet mooi aan bij de kogel (idd de verharde achterkant) en ze tikte zich er mee aan. Daarnaast beweren ze dat het niet zo warm is om de benen. Maar mij merrie kwam er bezweet onderuit.
Voor mijn paard veredus meer :n

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:09

@Schangah: Precies, dat probleem heb ik ook, ook het aantikken herken ik wat hij normaal echt NIET doet.
Het warm worden valt over het algemeen bij die van mij wel mee, maar kan het me wel voorstellen.
Andere peesbeschermers van Veredus heb ik altijd fijn gevonden maar deze uitvoering wordt het voor mij in ieder geval niet meer. Verkopen is voor mij geen optie meer denk ik omdat ik ze 2x gedragen heb en ze nu al een gat dicht hebben moeten stikken... dus ik gebruik ze maar op..!