prestigezadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharell_1990

prestigezadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 07:57

hoi !

Ik ben op zoek naar Prestigezadels. Ben er helemaal weg van, zowel van de spring- als dressuurzadels.
Ik heb er wel weinig ervaring mee en weet dus niet welk model ik verkies.
Kan iemand me tips geven ?
Aangezien deze zo duur zijn verkies ik ze 2e hands te kopen, heb er ook wel vertrouwen in dat de kwaliteit na een aantal jaren niet afneemt bij zulke dure zadels.
Ook heb ik wat schrik over het passen op mijn paard ; heb nog nooit een 2ehands zadel gekocht.

Ik rij nu met een wintec 2000 en ondanks dat ik er erg tevreden over ben, zal het een geweldige vooruitgang zijn met een Prestige !

Alle reacties zijn welkom !

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:59

Ik heb heel goede ervaringen met Prestige zadels. :j Met heeeeel veel plezier op gereden. (Zie bijv. [RIJ-ITP] Voor de laatste keer het stoere Ventje...)
Helaas zijn de zadels niet (meer) geschikt voor mijn paarden, omdat ze een bijna kaarsrechte rug hebben en de boom en kussens van een Prestige zadel wat ronder lopen en juist goed aansluiten bij een wat meer gevormde (normale en weke) rug.
Het leer is wel van uitstekende kwaliteit en het zadel heeft een heel mooi breed tussenkanaal en veel ruimte voor een hoge(re) schoft. Ze blijven ontzettend lang goed.
Ik kan ze je echt aanraden als ze geschikt zijn voor je paard. :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:07

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe Prestige Milan in Tobacco *D
Afbeelding

Heel erg tevreden over :j mijn paard loopt beter en mijn hulpen komen beter door....

Prestige Milan is qua model net als de Top dressage alleen dan luxer afgewerkt
en antislip doordat het zadel is overtrokken met dubbel kalfsleer. Hij zit dus echt boterzacht!!!
Er hing wel een fiks prijskaartje aan :$ 2540,- compleet met prestige singel, dressuurbeugelriemen en beugels.

jen

Re: prestigezadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:11

Ik heb een prestige lucky dressage, heel fijn zadeltje jammer genoeg past het niet meer op mijn pony en is het zadel dus te koop. Na een jaar ziet het zadel het nog uit als nieuw.

Saul

Re: prestigezadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:39

ik heb ook een prestige lucky, heerlijk zadel, lekker zacht, en heeel mooi bruin <3