Vraag aan de staartriem gebruikers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliealie

Vraag aan de staartriem gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 09:52

Momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe het kan dat mijn zadel over de schouder glijdt en neem ook als optie mee om misschien een staartriem te gebruiken. Maar een staartriem, hoe bevestig je die aan het zadel? Moet je dan eerst aan je zadel een ring laten maken om de riem aan te bevestigen? Of kan het ook anders? Mijn zadel heeft hier nl. geen ring voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:55

Je kunt er een ring aan laten maken, Of zo'n ding kopen dat je tussen de kussen kan schuiven.

Maar als ik jou was zou ik gewoon een passend zadel kopen. Een staartriem verdoezeld alleen het probleem. Daarom is het ook niet toegestaan op wedstrijden. Alleen bij de A(en B?) pony's mag je een staartriem gebruik

Dit is zo'n ding voor tussen de kussens
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=2420008
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-11 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:56

Je hebt iets wat je aan je zadel bevestigen waar de staartriem weer aan vast kan:
Afbeelding

Ik heb je andere topic ook voorbij zien komen... weet je echt 100% zeker dat je zadel goed past?

Ik heb nl. in dezelfde situatie gezeten en mijn zadel bleek te smal... ondanks dat mijn zadelmaker bij hoog en bij laag beweerde dat ie paste.
Intussen heb ik een nieuw zadel en een andere zadelmaker.

Anoniem

Re: Vraag aan de staartriem gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:58

Ik vind dat je zo'n probleem niet letterlijk aan de staart van je paard kunt hangen :o

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 10:00

misschien een hele domme vraag....hoe bevestig je dat dan aan je zadel? (blond dom dom) :D

Nou het zadel past goed en is volledig opnieuw gevuld en ook nog weer bijgevuld, maar ik hou het zeker met een kritisch oog in de gaten. Als het moet komt er een ander zadel maar ondertussen ben ik me er even goed in aan het verdiepen en kijk ik naar de eventuele alternatieve mogelijkheden. /3

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:07

Mijn podiumzadel heeft een ring in het midden achteraan waar ik een staartriem aan kan bevestigen super handig :p. Bij mij was het duielijk een kwestie van een te dikke buik waardoor de singel niet bleef zitten waar die moest maar naar voren schoof en zodanig het zadel meesleepte. Ze is daarna door regelmatig rijden flink wat afgevallen en betere bespiering gekregen waardoor ik tijdje terug het eens heb geprobeerd zonder staartriem en t zadel bleef nu perfect liggen. Ik ben wel van overtuigd dat het eerst moet uitgesloten worden dat het zadel wel degelijk goed past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:11

aliealie schreef:
misschien een hele domme vraag....hoe bevestig je dat dan aan je zadel? (blond dom dom) :D

Nou het zadel past goed en is volledig opnieuw gevuld en ook nog weer bijgevuld, maar ik hou het zeker met een kritisch oog in de gaten. Als het moet komt er een ander zadel maar ondertussen ben ik me er even goed in aan het verdiepen en kijk ik naar de eventuele alternatieve mogelijkheden. /3

Die stop je gewoon tussen de kussens..

Maar een goed passend zadel dat schuift, is gewoon niet mogelijk.. Ik zou er een andere zadel maker bij halen. Of gewoon eens een ander merk met een andere vorm proberen..

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 10:16

Bedankt, ik zal jullie advies ter harte nemen en (toch) de pasvorm/het zadel nog eens goed onder "de loep" nemen.