2 verschillende paarden maar niet altijd een zadel... Wat nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

2 verschillende paarden maar niet altijd een zadel... Wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 13:25

Hallo,

ik zit nogal met een praktisch probleempje:
Ik heb 2 verschillende verzorgpaarden, een kruising draver van 17 jaar, veel pit maar erg braaf en een jong ding die met een paar weken in gereden wordt (kruising KWPN nogwat) moeilijk geval. Nu zit ik dus met het probleem dat ik niet altijd de beschikking heb over een zadel voor deze paarden, het betreft twee verschillende eigenaren die beiden het zadel mee naar huis nemen. Ik heb alleen een scooter en twee zadels vervoeren daarop is gewoon geen optie en daarbij gebeurt het ook nog wel eens dat mij verteld wordt dat het zadel op stal ligt maar dit uiteindelijk dus niet het geval blijkt te zijn.

Nou heb ik al gekeken bij het barebackpad, dit is wel een optie voor de draver maar niet voor de KWPN-ner aangezien ze zo groen is als wat en moeilijk 'in de hand'. Bareback met beugels heb ik begrepen is uit den boze om gewicht in te zetten, ook weer een probleem bij de KWPN-ner.

Punt is dus: Ik heb twee verschillende paarden, ik kan niet 2 zadels tegelijkertijd meenemen en de tijd om alsmaar heen en weer te rijden is er ook niet.
Ik moet een niet al te duur alternatief hebben die op 2 verschillende paarden past en die mij voldoende steun geeft (dus beugels) om een jolige 4-jarige te berijden. Hebben jullie misschien een oplossing voor mijn probleem?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:37

misschien is een boomloos zadel een idee, dat past op vrij veel paarden omdat het zadel zich vormt om het paard heen.

Er zit we een "vorm-stukje" pommel voor in het zadel wat in een paar maten te verkrijgen is maar je kunt het zadel ook gebruiken zonder deze pommel

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:37

Ik zou ook voor een Barefoot kiezen. Is boomloos en past op veel paarden, is licht in gewicht en makkelijk over het stuur van je scooter meetenemen.
Je hebt de drytex varianten die ook niet zo duur zijn nieuw.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:34

Vinden de eigenaren het wel goed dat je een eigen zadel voor de dieren aanschaft? Anders zou boomloos inderdaad wel een optie kunnen zijn. Een boomzadel zal denk ik heel lastig worden.

Xyris

Re: 2 verschillende paarden maar niet altijd een zadel... Wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 20:57

Hallo, thanks voor de tips! die drytex ziet er wel ideaal uit voor mij.

@ Dune, ik heb het nog niet overlegd, ik liep vandaag tegen het probleem aan en dat zette me dus aan het denken.

Wat betreft de draver: De eigenaren zijn van het 'natuurlijk rijden' dus die zullen er denk ik geen moeite mee hebben, die van de KWPN-ner, ze staat op het moment voor alles open, het is alleen wel moeilijk om hoogte van haar te krijgen over of ze uberhaupt het paard nog wilt houden.

Maar dat terzijde, ik ga het uiteraard wel eerst overleggen, ze houden me beiden graag voor hun paarden en vertrouwen me er ook volledig mee, dus het zal wel loslopen. Zo niet, ist jammer :p Maar niet geschoten is altijd mis zeg ik zo maar.