Boomloos??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyf

Boomloos??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 12:08

In de meivakantie ga ik met een vriendin en onze poownies een hele week naar de Veluwe! :D We hebben er echt super veel zin in :)
Maarr.. ik rijd normaal gewoon met een dressuur zadel en mijn moeder heeft voor haar paard een boomloos zadel.
Ik zou die graag willen gebruiken omdat dat voor mij wat lekkerder zit als we lange tochten gaan maken :o
Alleen is mijn vraag of dat kwaad kan voor mijn pony omdat ik normaal altijd met een dressuur zadel rijd, is dat misschien dan anders voor haar rug en moet ze daar dan eerst aan wennen met kleine ritjes voordat we naar de veluwe gaan?
Alvast bedankt!

Duhelo

Re: Boomloos??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:55

ik zou ze wel enkele keren laten wennen
al is het maar om zelf aan het gevoel te wennen en je zit te vinden, en te kunnen controleren of je geen drukkingen krijgt etc

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:41

ik zou je pony er inderdaad zeker aan laten wennen! niet alle pony's vinden het fijn dat de hulpen en elke beweging van de ruiter zo goed doorkomen.

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 18:58

Bedankt voor de reactie's!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:58

Inderdaad moet je voordat je een rij-vakantie begint , uiteraard wel vantevoren wat uren en kilometers maken met het zadel waarmee je dat wilt doen , zodat je niet voor verassingen komt te staan op je vakantie-adres :)

En je moet natuurlijk sowieso even kritisch kijken naar de pasvorm van het zadel op jouw pony , misschien ligt hij daar op heel anders dan op het paard van je moeder :)

Damiaantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:13

pmarena schreef:
Inderdaad moet je voordat je een rij-vakantie begint , uiteraard wel vantevoren wat uren en kilometers maken met het zadel waarmee je dat wilt doen , zodat je niet voor verassingen komt te staan op je vakantie-adres :)

En je moet natuurlijk sowieso even kritisch kijken naar de pasvorm van het zadel op jouw pony , misschien ligt hij daar op heel anders dan op het paard van je moeder :)

Inderdaad 8-)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:50

Ik zou sowieso je eigen zadel ook meenemen... Stel je voor dat je het boomloze zadel na het wennen en je eerst elange rit niet zo prettig vind

nickyf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:25

Dank jullie wel voor de reacties!
Ik heb toch besloten om mijn eigen zadel mee te nemen dan weet ik zeker dat hij goed ligt en die zit eigenlijk ook wel heel lekker.
Heb er gisteren een buitenrit meegemaakt en het zat prima!