dianaw33 schreef:Je hebt in principe een prima zadel. Ik denk dat je het moet zoeken in een verkeerde vulling. Is het met wol of synthetisch opgevuld? Als je een (dure) wollen vulling hebt zou dit in principe niet moeten gebeuren. Bij synthetisch verbaast het met niets, en moet je die er gewoon uit laten halen en vervangen door wol. Wat ook kan is dat er twee verschillende materialen in gestopt zijn die samen gaan klonteren, dan ook eruit laten halen dus.Veel zadelmakers verkopen liever een nieuw duur zadel dan dat ze een bestaand opvullen, laat je dus niet te veel leiden door die verkooppraatjes, vraag gewoon een tweede zadelmaker erbij voor een second opinion. Een zadel wat scheefzakt is niet per definitie slecht passend, dat ligt meestal aan de vulling en/of de scheve bespiering van je paard, en/ of de scheve houding van de ruiter.
Dat kan wel kloppen van de scheve bespiering, daar zijn we nu ook mee bezig in de les. Ikzelf ga al zitles nemen omdat ik me mee laat zakken zeg maar en me beenhouding niet goed is.
De zadelmaker heeft net gebeld en komt kijken en hij snapt er niets van, het is met wol opgevuld. Dit alles valt ook onder garantie van vorige keer dus vind het best netjes. ik vroeg me ook af of het nodig is om met bv een bontje onder het zadel te rijden? daar hoorde ik gister iemand iets over zeggen op stal dat ze dat altijd doet. Ik dacht gewoon dat als je zadel past dat het dan past..