Ariege schreef:Hoi,
Het aantikken zoals jij dat noemt is het strijken van de achterbenen. Wij losten dit vroeger op door een vetertje met een knoopje onder de kogel aan te brengen (niet te strak). Na een paar dagen was het strijken over.
Het aanbrengen van bandages zijn de meningen erg over verdeeld. Er zijn hier ook verschillende onderzoeken naar gedaan welke ook hier op bokt zijn gepubliceerd. Voordat je gaat bandageren zou ik daar even op zoeken en pas dan beslissen of dit voor jou een optie is.
Succes.
Een vetertje? Daar heb ik nog nooit van gehoord? Wat houdt dat in?
Ik moet zeggen dat mijn paard niet strijkt. Ze loopt niet met de ene kogel tegen de andere. En het is ook maar af en toe dat ze aantikt. Het gebeurt bijvoorbeeld weleens bij het wijken of op een kleine volte. Dan plaatst ze dr achterbeen niet goed waardoor deze tegen het andere achterbeen aanstoot. Van alle onderzoeken over beenbescherming ben ik op de hoogte. Daarom rijd ik nu altijd zonder. In denk echter dat het risico op blessures groter is door aantikken dan door oververhitting. Daarom vraag ik hier ook welk materiaal ik het best kan gebruiken. Ik train zo'n drie dagen in de week en kan na het rijden de benen afspuiten. Daarom verwacht ik dat de bandages weinig kwaad zullen doen.