Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), duurde wel 8 weken voor hij geleverd was. Het kostte wel wat meer dan 1500 euro.. Het zadel dat ik heb gekocht kan eventueel 'meegroeien', dat wil zeggen, er kan een andere boom in dus het zadel kan meegroeien met bespiering en eventueel met een schoft die nog meer zal opkomen. Voor mij is het echt veel beter dan een standaard zadel, want mijn paard heeft een vrij korte rug, met heel veel schoft en geen enkel normaal zadel pastte..daarbij loopt ze met erg veel swung, dus het moest ook een zadel zijn dat stil lag en die beweging 'aankon' zeg maar. dus dit is ideaal want 1 het zadel ligt super op mijn paard, 2 en het zadel kan meegroeien!!
Voor ons perfect dus! Denk wel, het kost veel geld en je baten moeten natuurlijk wel hoger zijn dan de kosten. Als je een paard hebt met een makkelijke rug, zou ik in eerste instantie niet naar een op maat gemaakt zadel kijken.. onnodige kosten.
) Mickskeh schreef:Ik heb zelf een bijna 5 jarige merrie en heb een zadel dat op maat gemaakt is! Een symbion (engels merk, niet echt bekend, nu betaalbaar door de lage pond stand), duurde wel 8 weken voor hij geleverd was. Het kostte wel wat meer dan 1500 euro.. Het zadel dat ik heb gekocht kan eventueel 'meegroeien', dat wil zeggen, er kan een andere boom in dus het zadel kan meegroeien met bespiering en eventueel met een schoft die nog meer zal opkomen. Voor mij is het echt veel beter dan een standaard zadel, want mijn paard heeft een vrij korte rug, met heel veel schoft en geen enkel normaal zadel pastte..daarbij loopt ze met erg veel swung, dus het moest ook een zadel zijn dat stil lag en die beweging 'aankon' zeg maar. dus dit is ideaal want 1 het zadel ligt super op mijn paard, 2 en het zadel kan meegroeien!!
Voor ons perfect dus! Denk wel, het kost veel geld en je baten moeten natuurlijk wel hoger zijn dan de kosten. Als je een paard hebt met een makkelijke rug, zou ik in eerste instantie niet naar een op maat gemaakt zadel kijken.. onnodige kosten.
Succes!
Schangah schreef:Een echt op maat gemaakt zadel heb je niet voor deze prijs. Wel een zadel waar wat onderdelen aan te passen zijn.
De belangrijke vraag is hoe oud is je paard? gaat je paard nog veel groeien (spieren/hoogte) dan kan het al zijn dat je binnen een aantal maanden al een zadel hebt dat niet meer past.
Dus of het dan verstandig is om een op maat gemaakt zadel te kopen?
Lamar schreef:Ik heb voor mijn 21 jaar oude fjord sinds 2 weken een op maat gemaakt zadel van Black country. Kostte kaal 1885,- euro. Hij heeft een wat doorgezakte rug en zijn bespiering naast de ruggegraat is sterk afgenomen, daardoor ging een kant en klaar zadel wippen en ontstond veel wrijving. Dit nieuwe zadel is geweldig, hij heeft geen last meer van zijn rug, zadel ligt stil, de bespiering naast de ruggegraat lijkt zich zelfs te verbeteren. Het rijdt ook stukken beter (en staat geweldig)

Schangah schreef:Mickskeh schreef:Ik heb zelf een bijna 5 jarige merrie en heb een zadel dat op maat gemaakt is! Een symbion (engels merk, niet echt bekend, nu betaalbaar door de lage pond stand), duurde wel 8 weken voor hij geleverd was. Het kostte wel wat meer dan 1500 euro.. Het zadel dat ik heb gekocht kan eventueel 'meegroeien', dat wil zeggen, er kan een andere boom in dus het zadel kan meegroeien met bespiering en eventueel met een schoft die nog meer zal opkomen. Voor mij is het echt veel beter dan een standaard zadel, want mijn paard heeft een vrij korte rug, met heel veel schoft en geen enkel normaal zadel pastte..daarbij loopt ze met erg veel swung, dus het moest ook een zadel zijn dat stil lag en die beweging 'aankon' zeg maar. dus dit is ideaal want 1 het zadel ligt super op mijn paard, 2 en het zadel kan meegroeien!!
Succes!
Een Symbion komt uit de ideal fabriek.