Geen grip in de beugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maren_Prins

Geen grip in de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 16:31

Hoi Bokkers,

Ik weet niet of ik het hier goed neerzet, maar ik glij steeds nogal ver in de beugel in het parcours.
Thuis heb ik tijdens de sprong nergens last van. Ik weet dat ik boven de sprong te ver naar voren zit en daar ben ik mee aan het oefenen.
Alleen het nadeel is thuis doet mijn paard haar best niet, maar op concours springt ze als een Z-paard.
Vorig weekend ben ik er afgevallen en omdat ik de laatste paar x rare klappen heb gemaakt ben ik nu niet zo zelfverzekerd meer.
Boven de sprong verlies ik mijn evenwicht en mijn beugels, want ik glij weg. Vaak komt er dan gelijk een tweede hindernis acheraan en val ik er af of blijf ik net hangen. Weet iemand een oplossing, want morgen heb ik weer concours en ik zou eigenlijk liever nog even BB doen met dit paardje maar dat kan dus niet meer. :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:20

Heb je van die rubbers in je beugels zitten? Wellicht anders eens die met een schuine hoek kopen?

Als autorijden wordt afgeraden dan zou ik er zelf niet graag mee te paard gaan, blijkbaar verslapt dan toch je aandacht. Kun je dan niet beter iets van bach druppels nemen? Of iets aan de dokter vragen waar je wel mee mag rijden? Ik heb toen pillen gekregen voor het afrijden voor mijn be en daar mocht ik wel gewoon mee rijden.

Trouwens als je nu niet zoveel vertrouwen hebt kun je dan niet beter ergens gaan lessen? Dan heeft je paard toch het gevoel niet thuis te zijn en dan heb jij niet die stress van wedstrijd?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 05-04-11 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:20

Als dat op medicatie staat, betekent het dat je reactievermogen verminderd kan worden. Oftewel, je bent minder snel in reageren als er wat gebeurt. Dit hoeft niet bij iedereen zo te zijn hoor, maar let er wel even op.

Dan het beugelprobleem. Hoe kort of lang heb je je beugels? Als je redelijk lange beugels hebt is het lastiger mee te zitten. Heb je misschien een foto?

Maren_Prins

Re: Geen grip in de beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 17:24

Ik heb geen foto. Ik les wel en heb mijn beugels op springmaat op mijn sprinzadel, want ik rijd paarden aan beleer ze en dat is niet handig met lange beugels. Het is nog een jong paard. Ik heb trouwens scheve blokjes, omdat ik snel last van mijn voeten heb

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:25

Als ik kijk naar die ene foto in je profiel, denk ik toch dat je best je beugels een gaatje kort mag hebben, dan kun je ook beter je tenen naar voren houden. Daar heeft het ook mee te maken.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:26

Ik had dit probleem ook altijd, alleen dan met dressuur, en dan kunnen ze zeggen je moet je hakken meer uit drukken, alleen dat ging gewoon echt niet. Nu heb ik ijzeren beugelblokjes met extra grip en nergens geen last meer van. Ik zou eens kijken of ik ze kan vinden op internet!

deze heb ik: http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id=10000007&itemno=1120001

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:02

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 12:04

Ik kom net van concour en ik ben blijven zitten. Het ging heel goed, maar ik heb (nummer 7) de dubbel niet meer gesprongen, toen heb ik afgegroet.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:14

Hoezo zou je trouwens geen BB meer kunnen springen? Volgens mij kan dat altijd, ook al ben je Z gestart, aangezien BB niet voor punten is.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:10

Misschien is het voor jezelf ook niet gewoon fijn om je zelfvertrouwen met dit paardje weer op te bouwen? Dus de sprong weer even laag maken, en steeds weer een stapje hoger. Je moet jezelf leren je weer veilig te voelen in het zadel. Omdat je beschrijft dat het niet meer fijn voelde.

Als beugelblokjes kunnen de ijzeren blokjes helpen die Amyyy beschrijft. Succes!

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 15:56

Ja maar indoor tolbert doen ze niet aan BB, das nog al een groot concours :D en aangezien ik dit paard zo snel mogelijk de hoogte in moet springen wil ik toch eigenlijk wel graag in het B, en ik was al ingeschreven.

Ik hoop dat iemand zulke beugelblokjes of beugels te koop heeft, want ze zijn best wel duur. Bedankt voor jullie tips.

mariannebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:02

je hebt van die blokjes te koop inderdaad, misschien marktplaats?

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 16:12

Heb al gekocht van een bokker ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:13

ik denk dat als je medicijnen moet slikken om rustig te blijven tijdens een wedstrijd het niet leuk meer is :(:)

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 16:18

nee klopt, maar ik ben inneens zo bang. Ik spring al sinds me 8e op concoursen met verschillende pony's en nu ben ik bang. Ik ben altijd wel trots op mezelf na de tijd (: haha

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:57

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:31

Maren_Prins schreef:
Ja maar indoor tolbert doen ze niet aan BB, das nog al een groot concours :D en aangezien ik dit paard zo snel mogelijk de hoogte in moet springen wil ik toch eigenlijk wel graag in het B, en ik was al ingeschreven.

Ik hoop dat iemand zulke beugelblokjes of beugels te koop heeft, want ze zijn best wel duur. Bedankt voor jullie tips.

Waarom zo snel mogelijk? Denk dat je gewoon even een stapje terug moet doen. Thuis veel oefenen zodat je er meer vertrouwen in krijgt.