Kan de zadelmaker deze schade aan mijn zadel repareren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danny2000

Kan de zadelmaker deze schade aan mijn zadel repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 12:00

Hai bokkers,

Ik heb een fijn zadel overgenomen van een van de bokkers. Ik ben er ontsettend blij mee want dit is het eerste zadel na een lange zoektocht waar ik goed in zit en goed ligt op mijn paard.
Helaas is er een ongelukje mee gebeurd, het zadel heeft beschadiging aan het bovenste gedeelte van het rokje (daar is echt een stukje uit) en het leer op de bovenkant op het randje zeg maar dat is ook geschaaft.
Nu vraag ik me af of iemand een dergelijke schade heeft laten repareren en of het uberhoupt kan? en wat ongeveer de kosten zullen zijn.
Het gaat om een passier psl E, deze zadels zijn normaal behoorlijk aan de prijzige kant en ik heb het (door de schade) voor een aantrekkelijke prijs kunnen overnemen, ik heb er dus wel wat voor over om dit zadel weer netjes te krijgen.
Hier wat fotos:

http://oi54.tinypic.com/2iiemf5.jpg
http://oi53.tinypic.com/27xqd20.jpg
http://oi52.tinypic.com/syr137.jpg

Anoniem

Re: Kan de zadelmaker deze schade aan mijn zadel repareren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:03

Waarom vraag je het niet even aan de zadelmaker?
Kosten verschillen ook heel erg,dat hangt echt van je zadelmaker af. :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:06

Maar je kan er nu toch nog gewoon mee rijden? Waarom wil je het laten reparen? :) Zoals ik het op de fotos zie valt het niet eens heel erg op namelijk

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:07

waarom vraag je dat hier op bokt, je kunt beter naar een zadelmaker toe gaan, die kan je precies vertellen als het gerepareerd kan worden en hoeveel het kost...

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 12:15

Deze antwoorden had ik eigenlijk wel verwacht....

Ik moet 50 km rijden naar een goede zadelmaker (woon een beetje achteraf). Vroeg mij af of iemand een dergelijke schade heeft laten repareren en wat dan ongeveer de kosten zijn geweest. Het is verder een knap zadel maar deze schade is heel lelijk en echt zichtbaar. Heb er geen last van tijdens het rijden maar vind het niet mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:27

danny2000 schreef:
Deze antwoorden had ik eigenlijk wel verwacht....

Ik moet 50 km rijden naar een goede zadelmaker (woon een beetje achteraf). Vroeg mij af of iemand een dergelijke schade heeft laten repareren en wat dan ongeveer de kosten zijn geweest. Het is verder een knap zadel maar deze schade is heel lelijk en echt zichtbaar. Heb er geen last van tijdens het rijden maar vind het niet mooi.

Kun je je zadelmaker niet mailen/bellen?
Mailen kun je gelijk de foto's doorsturen :j

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:14

Op zich zijn er best een paar zadelmakers op bokt, ik vind de vraag dus zeker niet bij voorbaat al niet verkeerd. Maar het is wel waar; wat mensen zien zitten om te repareren, en tegen welke kosten; dat zal zeker van plaats tot plaats schelen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:14

Aangezien er een ongeluk mee is gebeurd lijkt het mij eerder verstandiger uit te zoeken of de boom geen schade heeft opgelopen voordat je onkosten gaat maken voor het herstel van het leer. Ik zou zelf dit zadel niet zo gekocht hebben wetende dat er een ongeluk mee is gebeurd.
Vraag: waarom ligt er onder een zadel dat goed op je paard zou passen een bontje :?

Daarnaast is dit volgens mij zadel nr zoveel dat je aanschaft en binnen no time weer te koop zet. ben je nu al diverse keren tegengekomen hier over zadels.

Mijn advies is om een goede zadelpasser te laten komen en niet zelf aan te blijven rommelen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:25

ik denk dat je schrikt van wat dit gaat kosten om te repareren al ligt t er wel aan hoe je t maken laat of een lapje eroverheen of het geheel herstellen, ik zou ook iig de boom checken of die nog wel ok is..
en idd de geeikte vraag heb je t bontje omdat t nodig is of voor de mooi?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:42

Ik zou de zadel maker ff mailen, die weet het natuurlijk het best.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:12

schangah volgens mij heeft het zadel een ongeluk gehad NADAT ts het zadel heeft gekocht :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:17

lovey_ou schreef:
schangah volgens mij heeft het zadel een ongeluk gehad NADAT ts het zadel heeft gekocht :P

Nee, ervoor, daarom kon TS het voor een mooi prijsje kopen ;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 15:19

oohja sorry nu zie ik het :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:46

Ik denk dat het enigste dat de zadelmaker kan doen is een lapje eroverheen zetten.. ik zou het zo laten, op de eerste foto zag ik nieteens iets! Oplappen word alleen maar lelijker.
Maar misschien een zadelhoes anders een leuke oplossing?

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 19:42

Schangah schreef:
Aangezien er een ongeluk mee is gebeurd lijkt het mij eerder verstandiger uit te zoeken of de boom geen schade heeft opgelopen voordat je onkosten gaat maken voor het herstel van het leer. Ik zou zelf dit zadel niet zo gekocht hebben wetende dat er een ongeluk mee is gebeurd.
Vraag: waarom ligt er onder een zadel dat goed op je paard zou passen een bontje :?

Daarnaast is dit volgens mij zadel nr zoveel dat je aanschaft en binnen no time weer te koop zet. ben je nu al diverse keren tegengekomen hier over zadels.

Mijn advies is om een goede zadelpasser te laten komen en niet zelf aan te blijven rommelen.

Dat is nu eenmaal zo als je een tweedehands zadel koopt! is lang zoeken naar het juiste zadel voor mijn paard maar ook voor mij. Vaak ligt het zadel goed en zit ik er niet fijn op, of het is goed voor mij maar ligt het niet goed op het paard. Voor een nieuw zadel ga ik pas als hij wat meer spieren heeft.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 20:45

Zadelpasser verkopen ook tweedehands zadels en niet alleen nieuwe.
Zo blijf je dus bezig en loopt je de kans de rug van je paard te verpesten.