3 in 1 beschermers of peeskappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BonaFide

3 in 1 beschermers of peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 11:30

Hallo,

Ik wil graag weten welke beschermers jullie gebruiken. Merken jullie voordeel in het gebruik van de 3 in 1 bescherming? Is het beter als Peeskappen?

Over het algemeen zie ik er erg weinig mensen meerijden..

Vandaar stel ik de vraag aan de bokkers

NicoleHorses

Re: 3 in 1 beschermers of peeskappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:41

ze schijnen fijn te zijn, maar wel heel heet
ik kwijl er wel eens bij weg hoor :o die eskadron pro's of die hoge van BR, maar dat is natuurlijk niet de rede :)
geef mij maar gewoon de peeskapjes :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 07:54

peeskappen. Of br pro max. Deze worden beide niet zo warm als de 'originele' 3in1/bandages

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:45

Bij mij is het verschillend wat ik gebruik, ligt aan het paard. De meeste alleen voor met Br peeskappen en achter strijklappen, 1tje voor peeskappen en achter bandages, en 1tje voor peeskappen en achter hoge peeskappen.

3 in 1 ben ik zelf absoluut niet voor, de pezen worden hier super warm onder, dus risico op blessures wordt daardoor groter.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:56

-> HAR

Auroraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:01

Ik rijd al jarenlang met de 3-in-1 peesbeschermers van Indra. Mijn pony had op zijn elfde een flinke peesblessure, daarna ben ik met deze peesbeschermers gaan rijden. Hij is nu 27 en heeft nooit meer ergens last van gehad. Inderdaad worden zijn benen wel warm, maar dat heeft nooit tot blessures geleid.

DorSer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:02

Ik heb laatst met mijn haf en een vriendin op haar ijslander tijdens een buitenrit over onze akker een galopje gedaan.
De dames besloten er een race van te maken. De ijslander ging een tandje hoger waarop die van mij (die de baas is van de 2) eerst een joligheidsbokje bokje maakte. Bij het neerkomen voelde ik dat er rechtsvoor iets "gebeurde", maar ze zette hem toch op een flinke galop achter de ijslander aan. Een paar dagen later liep ze wat onregelmatig voor, waarschijnlijk toch overbelast.

Wat raden jullie aan bij werken op een wat zwaardere ondergrond?

Peesbeschermers geven geen ondersteuning, 3-in-1 wel, maar worden misschien wat heet (?), ook al zeggen ze in de produktomschrijving van niet.

xRevanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:00

Ik gebruik altijd peeskappen van BR

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:53

Ik rij meestal zonder bescherming, bandages of eskadron pro active (soort 3in1), alleen met springen pak ik peesbeschermers. Van heet worden heb ik nooit wat gemerkt, als ik mn peesbeschermers eens voor dressuur gebruik wordt het daar warmer onder.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:30

Ik heb 3 in 1 beschermers Stretch and Flex wraps.
Ademen heel mooi. (staat ook in breathes like a leave), zitten van die bobbeltjes op die lucht goed doorlaten.
Been zweet er niet onder, en dat heb ik met de gewone 3 in 1's wel. (had van HH).
Afbeelding
Heb ze wel int zwart. :j

Verder draag ik ook wel vaak gewoon peesjes. :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:31

MelanieB wat kosten die? Die zijn gaaf!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:56

Laatst bijgewerkt door MelanieB op 15-04-11 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:57

Zezijn echt supermooi, helaas heb ik net de Eskadron Allrounds aangeschaft (zijn ook superfijn overigens)en die zijn ook aardig aan de prijs dus zit er voorlopig niet in maar als ik weer nieuwe moet weet ik waar ik naar op zoek ga!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:59

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:46

De Stretch and Flex wraps zien er wel heel mooi uit hoor!
Ik vind de 3 in 1 beschermers van Anky ook wel heel fijn.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:17

Misschien ben ik wel raar... maar ik geloof niet dat je een paardenbeen echt kunt steunen met wat dan ook. Het zijn pezen, en botten, (haast) geen spieren. Hoe zou een 3 in 1 beschermer (of bijv. bandage) dan overbelasting kunnen voorkomen?

Peesbeschermers zijn overigens echt alleen tegen aantikken, strijken of 'impact' van buiten af, om de pezen te beschermen. 3 in 1 is ook vrij dik (zoals ik ze ken) dus dat zal allicht ook wel hetzelfde doen.
Het is echter niet helemaal waar dat peesbeschermers heel koel zijn, in de zomer is het been daar ook behoorlijk heet onder.

Zelf gebruik ik vaak niks, maar het liefste peesbeschermers, zodat er geen wondjes op de pezen komen (als dat gaat ontsteken ben je heel ver van huis). Én je kunt er gemakkelijk setjes mee maken, haha Penny!
3 in 1 heb ik ook gebruikt (iedereen op een stal waar ik kwam had die) maar ben geen fan. Ze kunnen afzakken en het water er mee in gaat ook niet.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:05

Het ligt eraan waarvoor je ze wilt gebruiken.

Ik gebruik mijn 3 in 1 beschermers alleen bij dressuurtrainingen, omdat deze ook mooi de kogel rondom beschermen. Vanwege het missen van een harde schelp over de diepe buigpees gebruik ik ze niet voor springen of buitenritten. Dan wil ik echt een beschermers die hard is over de diepe buigpees om een eventueel peesklap te voorkomen.