zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjeem2305

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 17:28

Ik heb een kleine c-welsh pony.. ze is nogal breed en heeft weinig schoft. Ik heb al meerdere zadels gepast maar ze past heel moeilijk een zadel. Nu wil ik graag kijken naar een zadel zonder boom. Hebben jullie misschien nog tips voor een zadel?
Het mag ook niet een t duur zadel zijn.. want mijn ouders willen niet te veel betalen

annebe

Re: zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:30

Kijk eens voor een barefoot maatje 1 of 0 Als je een klein kontje hebt.
Hoe is je welsh in de lengte van haar rug?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 17:32

een barefoot cheyenne dry tex? Kosten ook niet veel.. Je kan ze ook een week testen.. Moet je ff googelen

sjeem2305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:28

oke! ik zou is kijken, bedankt!

sjeem2305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:32

is een wintec zadel met verwisselbare boom ook mogelijk? ik passen die niet snel op hele brede ponytjes met weinig schoft?

sjeem2305

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 10:16

Hallo, ik heb een brede welsh pony van 128 cm en heb laatst een harry horse zadeltje gekocht, 16 ich, met verwisselbare boom. Er zit al een rode boom in maar omdat mijn pony nauwlijks schoft heeft hangt het echt op haar schouders lijkt t, want de kamer onder de boom is heel groot.
Ik wil nu graag een andere boom inzetten, maar ik kan bijna nergens losse bomen vinden van harry's horse. Past er ook een losse boom van wintec in, of zijn die verschillend?
Alvast bedankt!

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:56

Je moet niet gaan experimenteren met andere merken voorboom, als de grootste boom van dit merk niet goed is, past je zadel gewoon niet op je pony. Het gevaar is dat als je er een te grote voorboom instopt dat de boom naar achteren te veel onder spanning komt te staan en breekt, en dan ben je nog verder van huis. Ook verander je de pasvorm van je zadel te veel, waardoor je paard er last van krijgt. Ik denk echt dat het beter is dat je naar een goed boomloos zadel gaat kijken, of doorspaart en zorgt voor een goed passend boomzadel wat door een goede zadelmaker is aangemeten. Dit gaat ten koste van je pony!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 16:07

De maat van het zadel hang ook erg af van de groote van de ruiter. Dus hoe groot is de ruiter en welke bouw heeft hij/zij?