dubbele inlages

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

dubbele inlages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 09:46

Ik heb gister mijn boomloze zadel (cheyenne dryex met VPS) gehaald, en daarvoor had ik al een tweedehands grandeur dekje met inlages en bont aan de onderkant overgekocht van iemand. Maar ik ben een leek met deze dekjes en weet dus niet wanneer ze te dun zijn... Nu heb ik eindelijk gevonden waar ik inlages kan bijbestellen en ik zit eraan te denken om die bij te bestellen...

maar hoe weet ik of ze te dun zijn? en is het handig om voor de zekerheid ze toch maar bij te bestellen voor als ze straks echt te dun worden...

gebakje

Re: dubbele inlages

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:20

hoi,

ik zat met dezelfde vraag en ik heb mij laten informeren over inlages, de zachte inlages die geschikt zijn voor een boomloos zadel met vps moeten na 1 jaar vervangen worden. Omdat jij jou dekje 2e hands hebt gekocht raad ik je aan om een setje nieuwe inlages te kopen ( 19 euro) ik heb een speciaal setje inlages gekocht deze zijn van FRA speciaal voor de grandeur pads maar ik ben er eigenlijk wel zeer over te spreken en gebruik ze onder alle dekjes. Deze inlages zijn 29,- euro maar voordat ze vervangen hoeven worden ben je behoorlijk wat verder. wel moet je ze even bijknippen zodat de inlages mooi in het dekje passen.(maar dat is zo gepiept) je kan ze op deze site ook vinden met uitleg. http://www.equixantosbarefoot.nl/a-1169 ... ndeur-pads.

ik zou zeker een nieuw setje bestellen, dan weet je altijd zeker dat ze goed zijn.

groetjes Tamara

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:27

de inlages die er in zitten zijn nog goed zeker voor een half jaar nog (zo lang heb ik er niet op gereden ;) )
de inlagen moet je gaan meten op ruggengraad vrijheid
de ruggengraad moet ruim vrij liggen
is dat niet het geval kun je dit wat opvangen met de inlages ;) (ook maar tot zo ver ;) )

idd petra van equisantos kan je wel meer info hierover geven en boomloos rijden kun je ook proberen
beide zitten hier ook op bokt ;)

succes

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 10:34

Oke dan zit er geen haast achter om ze te vervangen. Ik wil niet dat ik straks alsnog mijn paard belemmer omdat ik er niet genoeg kennis van heb...

Dekje bevalt trouwens prima haha. wilde het zadel verschuiven om het goed te leggen maar het dekje bleef zo goed liggen dat dat niet te doen was!

de rug is goed vrij maar nog niet getest met erop zitten, dat gaan we morgen doen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:38

ben blij dat ie je goed bevalt ;)
als ik jou was zou ik gewoon goed in de gaten houden of er ook wat veranderd
de inlages zijn alleen om wat meer vrijheid te geven op het moment dat dat nodig is ;)

lievelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:40

Ik wist helemaal niet dat je de inlages moest vervangen naar een jaar! Ik heb een barefoot london =| ik heb mijn zadel al 1,5 jaar en train er 2/3 paarden 3/4 keer per week mee...

Is dat echt heel erg nodig? Ik ben bang als ik de inlages uit men pad trek dat ik ze dan stuk trek...
Iemand ervaring?