Kentaur zadels. goed? En kan boommaat aangepast worden???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilsexxx

Kentaur zadels. goed? En kan boommaat aangepast worden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 17:52

Hey!

Ik heb echt een super mooi Kentaur artemis 2 gezien... Alleen daar is de boommaat 2 van (medium?).
Alleen áls ik het koop, komt het op een fries te liggen met boommaat 34/35. Zou het zadel dus eventueel aangepast worden naar de boommaat van de fries?

x

Quir

Re: Kentaur zadels. goed? En kan boommaat aangepast worden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:29

Ja Kentaur kan aangepast worden, omdat het een kunststof boom heeft. Wel bij een goede zadelmaker die dit ook goed kan.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 18:31

Ik heb een Kentaur zadel en ben er erg tevreden mee!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:17

Ik heb er eens een in handen gehad, en ik vond hem heel erg smal. Het was een fit 4, maar een heel stuk smaller dan mijn wintec met witte boom. Wil je hem op je fries wordt het wel een hele verbouwing vrees ik. Ik vind het wel een prachtig zadel moet ik zeggen. Leer voelde erg fijn aan.

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 21:08

Kentaurs zijn prima zadels, blijven erg mooi.

Maar maat 2 gaat hem echt niet worden, je moet zeker een maat 4 hebben, misschien zelfs een 5.

Er kan best wat aangepast worden maar niet zoveel. Gewoon even verder kijken voor een tweedehands. Of doorsparen voor een nieuwe, dan kan de juiste boommaat voor je besteld worden.

Het zadel opzich is echt een aanrader!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 21:24

Zicky schreef:
Kentaurs zijn prima zadels, blijven erg mooi.

Maar maat 2 gaat hem echt niet worden, je moet zeker een maat 4 hebben, misschien zelfs een 5.

Er kan best wat aangepast worden maar niet zoveel. Gewoon even verder kijken voor een tweedehands. Of doorsparen voor een nieuwe, dan kan de juiste boommaat voor je besteld worden.

Het zadel opzich is echt een aanrader!

Ja inderdaad, alleen het probleem is dus dat ik geen maat 4 kan vinden die 2e hands te koop zijn haha. Maar ik blijf afwachten, op de hoop dat er nog 1 leuke van fit 4 komt, zodat 'ie eventueel nog groter kan worden gemaakt.

Ik vind ze zelf trouwens wel erg smal lijken!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:15

Ze zijn erg smal, dus wordt een 2 vergroten inderdaad wel erg veel. Had niet zo goed gelezen. :D
Ook nieuwe Kentaur zadels zijn niet zo duur hoor, voor 950,-/1000,- heb je een compleet en nieuw zadel!

Heb zelf ook een Kentaur en vind ze heerlijk!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:38

Ik volg dit topic eventjes :D
Ben zelf langzaam aan het kijken voor een goed zwart dressuurzadel met diepe zit en aardig wat kniewrong , heb een onstabiel been (ook tijdens lopen haha)en merk dat het met flink kniewrong wat beter stil ligt. Het zadel wat ik nu heb is niet echt een diepe zit en heeft eigenlijk totaal geen kniewrong, is meer VHZ naar dressuur neigend. wil deze behouden voor wat recreatie ritjes of af en toe een sprongetje.

Mijn oog was inderdaad gevallen op Kentaur zadels , namelijk de (Penelopa , )Medea I of II maakt niet uit of Artemis I of II. Leken me erg fijn , vind ze er mooi uitzien en zijn nog redelijk betaaldbaar.
Voorkeur gaat hierbij zover uit naar de Medea , maar zie het verschil met de artemis niet zo?
Mijn budget zit rond 1000 euro , dus als iemand nog andere suggesties heeft?

Ik begrijp dus goed dat deze zadels kwa boommaat redelijk klein vallen? Ik heb nu een Medium boommaat op mijn pony liggen , zou ik dan een fit2 of beter fit3 nemen?
Wil wel eerst een zadel passervice laten komen om te passen natuurlijk.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:44

Kentaur zijn erg leuke zadels, mooie kwaliteit voor een betaalbare prijs. Wij leveren de kentaur zadels ook goedkoop.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:00

Had even gekeken op de website , maar zag ze er niet op staan? :) (of ben ik scheel?)
De Kieffer Lusitano lijkt me ook echt een super fijn zadel... maar net even iets te duur voor mij. :P

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:03

Sharkj schreef:
Had even gekeken op de website , maar zag ze er niet op staan? :) (of ben ik scheel?)
De Kieffer Lusitano lijkt me ook echt een super fijn zadel... maar net even iets te duur voor mij. :P

Klopt staan er niet op. Wij leveren eigenlijk elk zadel, dus dat word teveel om op de site te zetten.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:26

Hahaha , dat snap ik! :D
Wat is een beetje de prijs voor een Kentaur Medea bij jullie?

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:46

Sharkj schreef:
Hahaha , dat snap ik! :D
Wat is een beetje de prijs voor een Kentaur Medea bij jullie?

Voor mij dezelfde vraag!

Zombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:46

Kentaurs zijn prima zadels en kunnen inderdaad aangepast worden.

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 08:26

Ik heb een kentaur gehad tot zo'n half jaar terug. Vond het wel een goed zadel, alleen moest hij vaak weer worden opgevuld..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:20

Op de fries die ik heb bijgereden lag ook een Kentaur dressuurzadel, heerlijk zadel :) Daarvoor lag het zadel trouwens op een E-pony (wel een wat bredere pony), maar het zadel hebben ze gewoon kunnen aanpassen en daarna lag het prima op de fries :) Ik vind het echt zadels met een goede prijs-kwaliteit verhouding! Na ruim twee jaar zag je nog amper slijtage aan het zadel :)