Ik heb een hele lieve tinkerruin van bijna 9 jaar oud. Ik heb hem nu 2 jaar en heb hem gekocht met bijpassend zadel e.d. Echter nu ben ik naar de zadelmaker geweest hier in de buurt (T.vd Brink) om te kijken of het zadel nog goed lag etc. Nou ik haal mijn paardje uit de trailer, en hij staat nog op de klep en zegt hij.. wat wil jij met die paard? Je kunt hem beter verkopen als je hem wilt rijden. Zo nou dat was mijn eerste bezoek aan een zadelmaker. (het zadel vlak laten afvullen).
Breeze is zeer kort, zo'n beetje vierkant, maar dat lees ik hier wel meer op het forum. Ik heb nu zelf 1,5 jaar niet gereden na dit bezoek aan de zadelmaker. Echter zou ik toch wel graag met hem op les willen en lekker de bossen in gaan, maar ik wil hem niet (stuk/pijn) rijden. Nou kon ik hem 1x per week rijden en dan mocht ik hopen dat hij het 2 jaar zou volhouden. Mijn paardje loopt sinds kort mee in de lessen voor mensen met een beperking (al heel lang vrijwillger en mijn wens was toch wel dat hij ooit mee zou kunnen doen) En dit doet hij geweldig goed. Maar dus die 1x per week gebeurt dus wel en het is licht werk voor hem. Maar het probleem van het zadel blijft.
Nu heb ik een merkloos zadel, nog helemaal mooi, maar deze is te lang voor hem. Ik ben dus op zoek naar een zeer kort zadel wat op een tinker past (als ik goed heb gemeten +/- 33 boombreedte, maar heeft nog totaal geen bespiering). Ik heb gelezen over een Ainsley, of JC Rubin. Misschien dat een van jullie nog wat heeft liggen, mag ook merkloos, en dit voor een leuke prijs, aangezien het toch allemaal vrijwillig is. Ik wil het zadel ook wel ruilen met dit zadel wat ik heb. Niet veel mee gereden. Ik pas op een 17 a 17,5 inch. Boomloos wordt mij afgeraden. Misschien dat jullie mij kunnen verder helpen. (Ik woon in Drenthe, Havelte) Midden in het bos
Mvg, Sharon & Breeze