Dekje glijd onder het zadel uit!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoekreuvers

Dekje glijd onder het zadel uit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 16:06

hallo iedereen!

ik heb een probleem: bij mijn springzadel glijd het dekje onder het zadel uit > dan steekt het zweedblad aan de voorkant uit!
ook komen de kussens/lepel achter over het dekje heen!
het ligt nooit goed!

weet iemand misschien waar dit aan ligt? want ik maak wel alles vast!

Anoniem

Re: Dekje glijd onder het zadel uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:08

Als het dekje onder je zadel vandaan schuift, kan dat duiden op een niet passend zadel. Dus zeker de moeite om dat te laten controleren.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:09

Ik heb wel eens gehoord dat wanneer een zadel goed past een dekje niet hoort te schuiven.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:10

het kan idd aan je zadel liggen maar ook gewoon aan eht dekje zelf ik heb zelf wel een passend zadel en mn anky pads glijden wel weg :S

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:15

het kan indd aan het zadel liggen :j Trek je het dekje wel goed op in de kamer?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:22

Probeer een antislip matje van de blokker die jezelf op maat kan knippen, ze kostten 0,50 cent en leg die tussen je zadel en dekje..Werkt super..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:42

Dat komt omdat Anky dekjes van plastic zijn gemaakt. :-)
Probeer een katoenen dekje TS, als die ook gaat schuiven (of zelfs rimpelen) heb je waarschijnlijk een goede zadelpasser nodig om je zadel passend te maken.

lovesFIRE schreef:
het kan idd aan je zadel liggen maar ook gewoon aan eht dekje zelf ik heb zelf wel een passend zadel en mn anky pads glijden wel weg :S

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:51

Al zou een Anky van plastic zijn, het hoeft dan nog niet te schuiven. (uitzonderingen nagelaten)
Anky's schuiven idd vaak meer dan ES ofzo omdat iedereen bij de ES de lusjes vast doet, nee dan schuift het niet...
Zeker je zadel even na laten kijken dus.

Bentleyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:54

Heeft het dekje geen lusjes om vast te maken aan het zadel? Dan kan het toch niet schuiven lijkt me?

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:56

Als het dekje naar voren schuift hebben de lusjes dus geen nut.

Ik zou de tips gebruiken die hier al staan. Dus katoenen dek en anders zadelmaker laten kijken.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:57

Elco schreef:
Probeer een antislip matje van de blokker die jezelf op maat kan knippen, ze kostten 0,50 cent en leg die tussen je zadel en dekje..Werkt super..

Wat een geweldige tip! :)* Die ga ik proberen.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:58

Als het zadel niet goed past gaat het dekje inderdaad schuiven (als de boom te breed is schuift het naar achteren en als de boom te smal is naar voren is een beetje de stelregel). Het is dus zeker de moeite waard er even naar te laten kijken. En katoenen dekjes zijn altijd beter en vooral fijner voor je paard.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:19

Je hebt een bewegend paard onder je zadel, dus het kan best dat je dekje schuift onder je zadel. Het is vaak afhankelijk van de stof of het dekje erg schuift of niet. Dat van dat antislipmatje is een goede tip, ik ga er eens naar kijken.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:24

Het is toch heel vaak een slechtzittend zadel
Laat er eens iemand naar kijken die er verstand van heeft.
Dat wil heus niet zeggen dat je een nieuw zadel moet kopen, maar misschien ben je al klaar met opvullen!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:28

Bentleyyy schreef:
Heeft het dekje geen lusjes om vast te maken aan het zadel? Dan kan het toch niet schuiven lijkt me?

Je moet het bij het probleem aanpakken, niet door het dekje met lusjes vast te zetten.
Als jij te grote schoenen draagt en die worden met wat lusjes aan je enkel vastgezet zit het toch ook voor geen meter?

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:29

Nee.... Dan kan je ze nog vastzetten of verstellen met gespjes of klitteband aan de schoenen.... :o :x

Hyposjuhhh schreef:
Bentleyyy schreef:

Je moet het bij het probleem aanpakken, niet door het dekje met lusjes vast te zetten.
Als jij te grote schoenen draagt en die worden met wat lusjes aan je enkel vastgezet zit het toch ook voor geen meter?

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:52

In veel gevallen ontstaat het schuiven van een dekje door een slechtpassend zadel dus ik zou daar even naar laten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:00

Iedereen zegt een slecht passend zadel. maar hoe verklaar je dan dat ik 6 dekjes heb waarvan er 5 goed blijven liggen en 1 niet (allemaal met lusjes vast)?

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 06:57

Je zou ze allemaal eens zonder de lusjes moeten proberen, dan zie je precies of ze wel of niet blijven liggen. En misschien ook verschil in dikte? Als ze vast liggen kunnen ze natuurlijk ook niet gaan schuiven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:01

maroescha schreef:
Iedereen zegt een slecht passend zadel. maar hoe verklaar je dan dat ik 6 dekjes heb waarvan er 5 goed blijven liggen en 1 niet (allemaal met lusjes vast)?

Sommige dekjes zijn wat minder mooi gevormd ;) En er word niet gezegd dat het 100% zeker een slecht passend zadel is, maar dat het een mogelijkheid is.

Zelf maak ik geen enkel dekje vast en alles blijft goed liggen.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:11

gebeurt het bij alle dekjes? bij mij schuift er nl ook een terwijl De rest gewoon blijft liggen. sorry als het al gevraagd is.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:58

Als je slechts 1 dekje hebt wat niet blijft liggen denk ik niet zo snel aan een slechtpassend zadel.
Rijd gewoon lekker met de andere dekjes en verkoop die wegschuift...

BosscheBol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 08:59

Kunt altijd advies inwinnen van een zadelpasser, mocht je twijfelen over de ligging.

Mijn ervaring is bij bv Anky pads, dat deze enorm schuiven en paard gaat er van zweten

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:15

ik zou inderdaad even je zadel laten nakijken. :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:22

Men zegt wel dat onder een goed passend zadel, het dekje niet schuift. Maar een zadel kan in stand prima passen, zo gauw het paard in beweging komt, veranderd de vorm constant en past het zadel dus niet meer optimaal.
Daarnaast is het inderdaad ook van de soort stof, dikte en vulling afhankelijk.