Welk merk zadel is het beste ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana27

Welk merk zadel is het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:47

BOKKERSS!! 8-)

Ik krijg van mijn ouders een dressuurzadel omdat mijn inch beetje klein word een in liever de dressuursport in ga. Ook met dat andere paard wat ik ga rijden dus hebben we besloten een dressuurzadel tekopen. Ik wou dan wel graag een dressuurzadel met best hoge kniewrongen, weet iemand een mooi zadeltje ? Ook vind ik dan zwart met een bruine streep ofzo om het zadel heen ook erg mooi. :D
Nou ja weet je een mooi & goed dressuurzadel met hoge kniewrongen stuur maar een berichtje met het liefst ook een linkje waarop ik het zadel kan bekijken. +:)+

Bedankt bokt mensjes! :+:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Welk merk zadel is het beste ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:12

Een zadel met flinke kniewrongen is onder andere de Passier Grand Gilbert.
Die zet je echt flink in de houding.
Maar het is geen goedkoop zadel. Wat is jullie budget?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:13

Prestige :):)

duur... maar GE-WEL-DIG!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:56

Volgens mij zijn er hier heel veel mensen heeeel erg blij met hun Arno Brandt zadel,
op maat gemaakt. Met diepe zit of niet, hoge kniewrongen, of niet. Allemaal naar
eigen keuze.. en goedkoper dan Prestige (was ik helemaal weg van :))

Er is hier ook een topic over Arno Brandt moet je dan even gebruiken bij zoekfunctie

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:54

PP -> HAR

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:01

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:37

Voordat iedereen zijn favo merk roept, is het wellicht handig als TS een budget aan geeft ? ;)
Mss heeft TS maar 500,00 te besteden en tja dan hoeft men bepaalde merken al niet te opperen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:41

nee inderdaad.. en dan komt het er nog op aan of het past op je paardje en moet je het toch uitproberen voordat je het lekker vind zitten.. ik heb ook veel wrong en diepe zit maar ene zadel met dit vind ik lekker en andere weer niet.. prestige kon ik dus niet in zitten ik heb een anatomica nu ;) (is ook zwart met bruin randje rondom) maar het ligt er ook maar net aan je budget

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:07

ik denk dat er niet 1 beste merk zadel is....
Afhankelijk van wat je wil, wat je eisen zijn en wat voor een paard je hebt vallen er merken af...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:12

Het beste zadel is degene die goed ligt op je paard en waar je zelf ook goed in zit. Dat kunne allerlei merken zijn.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 16:55

Ons budget is wel ongeveer 400 euro, maar dan oko 2de hands graag. Alleen als ik dan ongeveer weet wat voor zadels hoge kniewrognen hebben enzo kan ik kijken voor dat zadel 2de hands. ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:03

ga gewoon eens naar een ruitersportzaak met veel zadels, die hebben daar zadels die je mag passen (op de bok) Dan kun je voelen wat jij prettig vind.
Elk zadel heeft z'n voor- en nadelen en geen lichaam is hetzelfde.

Deliana27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 17:13

Okee. Nou ja daar dachten we ook al aan om dat te gaan doen maar misschien wisten jullie nog wat goeden merken haha. :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:29

nogmaals ben ik fan van prestige :)

nu zeg ik wel dat de optimax (het zadel wat ik heel fijn vind) 2800 nieuw kost, maar ben er laatst een voor 750 2dehands tegengekomen. de Topdressage van prestige is veel goedkoper (ik dacht 1200 nieuw) en die werd laatst voor 350 (wel met redelijke gebruikerssporen) maar goed zoeken en je bereikt heel veel

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:41

ik heb de Rossner Amerika en daarmee ben ik van de B naar de M2 gegaan. zadel zit echt heerlijk! heeft geen super diepe zit, dus je kunt in je eigen houding blijven zitten. ik vind het echt een ideaal zadel omdat hij door de terug gesneden boom ook op mijn paard past! ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:43

Als je budget 'maar' 400 euro is zou ik voor een 2e hands stubben (als die er voor die prijs zijn) of kentaur gaan. Heb zelf een kentaur elektra super fijn zadel, goede wrongen diepe zit, goed leer, niks op aan te merken. Maar stubben gaat boven alles (al ken ik geen fijn stubben dressuurzadel, vind de springzadels van stubben veel fijner :D)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:45

Ik vind zelf KN's heel fijn zitten, maar ik denk dat je gewoon eerst moet kijken welke zadels goed op de rug van je paard liggen en dan uit de zadels die goed passen er een uitzoeken die voor jou het fijnst zit, dit om de rug van je paard te behouden. Zadelmaker/passer heeft meestal tig zadels bij zich, dus kan je veel vergelijken.

edit: zie net je budget dan is en wintec met verstelbare boom het fijnst, kan je laten meegroeien met je paard, makkelijk schoon te houden en wegen ook niet zoveel.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:47

Wintec Isabell Werth, zijn tweedehands ook wel voor minder dan 400 euro te krijgen als je even zoekt. :)

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:48

het allerbeste zadel is een passend zadel :D
ga naar een zadelpasser en neem je paard mee ,die kan het best zien wat er goed ligt en wat niet.
daar kan je dan aangeven dat je graag dikke wrongen wilt en dat je een sierrandje mooi zou vinden .
dan kan hij kijken wat er bij jullie past.
helaas heb ik met mijn oude paard gemerkt dat'je wel een heleboel mooi kan vinden , maar dat dat vaak helaas zijn die 'jouw' paard niet passen

bentheee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:49

Prestige top Dressage en Euroriding Diamant ik heb ze beie en vindt ze heerlijk!

Lynn_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 10:55

Mijn moeder had als ik me niet vergis een stubben dressuurzadel en ze was hier erg blij mee.
Een bontje erop en ze was vertrokken :D.

Ikzelf heb altijd met een veelzeidigheidszadel van Fieldhouse gereden :)

mariannebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:09

kieffer

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:47

Een goede tweedehands Kieffer kan je misschien idd wel vinden voor dat budget. Ze worden vrij courant aangeboden. Fijne zadels die lang meegaan en bovendien een goede pasvorm hebben en daarmee redelijk wat paardjes blij kunnen maken.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:17

ik zweer bij county zadels, maar zijn wel erg prijzig.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:33

Wij kunnen wel allemaal merken noemen die goed zijn, maar dat wil niet zeggen dat die zadels ook op je paard passen. Laat gewoon een goede zadelmaker komen met een berg (tweedehands) zadels en laat de zadelmaker verschillende zadels passen. Daarna kun jij proberen wat het beste bij jou past. Succes met je zoektocht!