Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ginger18 schreef:Ik denk dat als je maar een heel dun lapje gebruikt dat het dan op gaat frommelen tijdens het rijden.
Maar dat zou je misschien even kunnen uitproberen met een oude lap ofzo.
petitparis schreef:wij gebruiken voor de renpaarden precies uit de kluiten gewassen thee/keukenhanddoeken.
't voordeel is dat elk paard elke dag een nieuwe doek heeft, deze met "veel" in de wasmachine kunnen en afgekookt kunnen worden
't nadeel is, dat je goed meot opletten voor "rimpels" en plooien.

MirandaFuego schreef:petitparis schreef:wij gebruiken voor de renpaarden precies uit de kluiten gewassen thee/keukenhanddoeken.
't voordeel is dat elk paard elke dag een nieuwe doek heeft, deze met "veel" in de wasmachine kunnen en afgekookt kunnen worden
't nadeel is, dat je goed meot opletten voor "rimpels" en plooien.
Volgens mij heb je dan wel als voordeel dat de zadels veel lichter/dunner zijn, dat scheelt denk ik ook!
petitparis schreef:de zadels hebben bijna geen pasvorm dus geven sneller drukkingen... 't ging mij vooral om het materiaal dat het fijnst is op een paardenrug. Want eengoed passend zadel heeft theoretisch gezien geen dekje nodig...