Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
StalNollie schreef:redelijk, ik kreeg laatst een opmerking,
ik vroeg naar een werking toen zei ze van, dat ligt aan de hand van de ruiter hoe streng een bit is, in principe zei ze als je rustige hand heb kun je met alle bitten rijden.
ik stond echt zo okeee.. zit kern van waarheid in maar dat adviseer je toch niet. kijk er zijn mensen die met groot bitten rijden omdat ze het stoer vinden, en als je dat nog eens er zo bij gaat zeggen rijden dadelijk al die mensen met stang en trens etc.
maar over het algemeen wist ze wel de werkingen van bitten

Anthea schreef:StalNollie schreef:redelijk, ik kreeg laatst een opmerking,
ik vroeg naar een werking toen zei ze van, dat ligt aan de hand van de ruiter hoe streng een bit is, in principe zei ze als je rustige hand heb kun je met alle bitten rijden.
ik stond echt zo okeee.. zit kern van waarheid in maar dat adviseer je toch niet. kijk er zijn mensen die met groot bitten rijden omdat ze het stoer vinden, en als je dat nog eens er zo bij gaat zeggen rijden dadelijk al die mensen met stang en trens etc.
maar over het algemeen wist ze wel de werkingen van bitten
Dit klopt ook gewoon hoor
Mensen gaan echt niet zomaar met stang en trens rijden
Zet wel vaker m'n vraagtekens bij advies wat soms gegeven wordt.. Myour schreef:Ik weet meestal wel waarvoor ik heenga, maar was gewoon eens aan het kijken en had een ongebroken trensje in m'n handen. Zei de medewerkster: dat is wel een erg scherp bit hoor zo'n stang....
Tja... wist niet echt hoe ik moest reagerenZet wel vaker m'n vraagtekens bij advies wat soms gegeven wordt..
De kwaliteit van winkelpersoneel is tegenwoordig niet heel best maarja mensen raadplegen internet eerst voordat ze naar de winkel gaan (als ze al niet op internet bestellen) en weten dus vaak al wat ze nodig hebben en hoeft het winkelpersoneel alleen nog maar af te rekenen. Dus de kennis is ook steeds minder nodig waardoor ze meteen tegen de lamp lopen als er iemand iets specifieks vraagt.
Myour schreef:Ik weet meestal wel waarvoor ik heenga, maar was gewoon eens aan het kijken en had een ongebroken trensje in m'n handen. Zei de medewerkster: dat is wel een erg scherp bit hoor zo'n stang....
Tja... wist niet echt hoe ik moest reagerenZet wel vaker m'n vraagtekens bij advies wat soms gegeven wordt..
Hkim schreef:Als je bij een ruitersportzaak een bit wilt kopen voor je paard of pony, word je dan goed geholpen? Bijvoorbeeld als je een probleem hebt tijdens het rijden, kunnen ze jou in de ruitersportzaak goed adviseren? Of heb je het idee/ervaring dat ruitersportzaken weinig kennis hebben over de toepassing van bitten?