Ervaring rossner zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binky18

Ervaring rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 09:46

Wie o wie heeft er ervaring met de rossner zadels van divoza?
en dan wel de dressuurzadels?
ik ga namlijke opzoek naar een nieuw zadel voor mijn nieuwe paard dat komt
en ik zag op de divoza site de rossner zadels staan, nu was mijn vraag wie heeft er welke ervaring mee?
en blijven ze lang mooi? en hoe is de kwaliteit?

luve_rozes

Re: Ervaring rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 09:51

Ik vind de kwaliteit van een Rossner, wat voor mij wel een B merk zadel is, zeker goed, qua prijsverhouding.

De mijne heb ik door verkocht omdat hij niet meer pastte, ik vind het niet een zadel waar je iets aan moet laten aanpassen. Mijn vriendin heeft hem overgenomen, is niet zo'n poetser, maar hij ziet er nog steeds heel goed uit (meer dan 10 jaar later).

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:53

GhIk heb slechte er varingen met de amerika, ligt na een tijdje niet meer goed en ik zat er niet fijn op.
Vriendin heeft ook een rossner maar die is er wel tevreden mee :j

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:58

Ik heb de rossner Atlanta, ben er zeer tevreden over :j.
Voorheen een stubben gehad, maar vind Rossner vele malen fijner :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:02

Ik heb twee Rossner zadels (dressuur) in gebruik en beide bevallen mij heel goed. Juist vanwege de 3-punt singel heb ik voor dit zadel gekozen. Andere zadels schoven op de paardenrug en deze beide zadels liggen super. Inmiddels al weer enkele jaren oud en minimaal 4x per week in gebruik maar verkeren nog in nieuwstaat.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:04

qua prijs kwaliteit verhouding goed, ik had er zelf ééntje een dressuur was er erg tevreden over, ik heb m vorig jaar verkocht omdat mn kont niet meer in het zadel paste (dat krijg je als je ouder wordt :P)
nu heb ik een JC zadel hier ben ik ook erg tevreden over

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:05

luve_rozes schreef:
Ik vind de kwaliteit van een Rossner, wat voor mij wel een B merk zadel is, zeker goed, qua prijsverhouding.

De mijne heb ik door verkocht omdat hij niet meer pastte, ik vind het niet een zadel waar je iets aan moet laten aanpassen. Mijn vriendin heeft hem overgenomen, is niet zo'n poetser, maar hij ziet er nog steeds heel goed uit (meer dan 10 jaar later).

hoe het met de springzadels zit weet ik niet zo goed, maar de dressuur zadels vallen goed te vullen, dus er is best iets aan aan te passen

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:47

celine14 schreef:
luve_rozes schreef:

hoe het met de springzadels zit weet ik niet zo goed, maar de dressuur zadels vallen goed te vullen, dus er is best iets aan aan te passen

Ik bedoel met aanpassen ook meer richting boom :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:49

Hoezo is het niet een zadel waar je iets moet aan laten aanpassen?

Bij mijn dressuurzadel van Rossner is de boom wijder gemaakt zodat hij goed lag op de rug van mijn paard. Heb van dit zadel nu al 4 jaar plezier. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:49

Montreal hier van nu een jaar oud. Prima zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:53

Heb een Rossner Amerika, ben er tevreden over. Ligt goed, en hij blijft mooi. :j

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:07

de boom aanpassen kan bij weinig zadels, als je er een houten boom in hebt zitten kan je m wel aanpassen maar, meestal wordt hier niet voor gekozen omdat de boom er niet beter van wordt, aangezien hij dan sneller kan breken dus meestal wordt dan gekozen voor een ander zadel, maar in principe veranderd de breedte van je paard niet zo drastisch dat je eigenlijk een wijdere of smallere boom nodig hebt, gebeurt dit wel dan zou ik toch eerder een ander zadel kopen, maar dat is hoe ik erover denk, het kan best zijn dat andere mensen hier totaal anders over denken

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:48

ik heb een rossner america en ben er erg tevreden over. Het zadel ligt perfect en zit ook erg lekker.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:50

Ik heb ook een Rossner America. Het ligt super netjes en blijft ook best mooi, zeker gezien het feit dat ik het nooit poets en het al 6 jaar oud is...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:51

Prima prijs/kwaliteitverhouding.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:32

Focussed schreef:

Bij mijn dressuurzadel van Rossner is de boom wijder gemaakt zodat hij goed lag op de rug van mijn paard. Heb van dit zadel nu al 4 jaar plezier. :j

'Ik vind' is niet hetzelfde als ' het is'.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:48

luve_rozes schreef:
Focussed schreef:

het is zo dat de boom er niet beter van wordt maar sommige zadelmakers vinden dat het wel kan en andere niet

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:50

Heb zelf ook een Rossner Amerika gehad, prijs-kwaliteit verhouding vind ik zeer goed. Zadel ligt netjes, zit lekker zacht en vertoond niet snel slijtageplekken. Enige nadeel vind ik dat de ruimte tussen de twee rugkussens vrij krap is.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:57

past dit zadel ook op kortere paarden? of zijn ze dan egt te groot? en passen ze op rondgeribte paarden??

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 15:59

iedereen bedankt voor de reacties :D als ik het zo hoor....valt het over het algemeen wel in ed smaak! dus heb voor maandag een afspraak staan. ik zag trouwens ook dat divoza een nieuwe heeft de rossner utah
iemand daar al ervaringen mee?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:05

luve_rozes schreef:
Focussed schreef:

Zij vindt dat het geen zadel is wat je niet moet laten aanpassen. Kort gezegd, als ik een wedervraag stel, waarom is ...? ;)

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:07

Ik heb sinds 3 maanden een Rosner Montreal en ik ben er erg tevreden mee. Ik heb trouwens ook een paard met een aardig korte rug.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:09

Ik heb een Rossner Amerika en ben er heel erg tevreden over.
Hij blijft ook super netjes terwijl ik hem bijna nooit poets.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 14:28

[/quote]

Ben het wel met Focussed eens, een Rossner zadel aanpassen, bv. de boom, is een dure opgave bij dit zadel. Dit is een van de redenen waarom ik, toen mijn Rossner zadel te krab werd, overgestapt ben op een ander zadel. Maar als je paard niet meer veranderd van bouw, is het zeker een goede keuze.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 18:59

Ik heb geen ervaringen met de utah maar ik heb hem wel al in de winkel gezien, en er even opgezeten. Het is echt een super zacht zadel met een lekkere wrong.. :D