scheenbeschermers paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

scheenbeschermers paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 15:05

Misschien wat onduidelijke titel.
Maar ik zag gister over de weg een paard lopen en die had een soort peesbeschermens om die ook aan de voorkand dicht waren. en leken echt op die scheenbeschermes die je tijdens de voetbal of hockey draag. Ik durfte niet goed op haar af te stappen om te vragen wat voor dingen het waren maar ben eigenlijk wel heel nieuwschierig wast het zou kunne zijn en waar voor ze dienen. Dus dacht vraag het hier even. ze zijn dus aan de voor en zijkand dicht en gaan over de kogel heen. Hoe ze aan de achterkant van de pees eruit zagen weet ik even niet meer. Verder waren ze ook vrij hoog tot aan de knie en waren ze daar ook weer iets breder.

hopelijk weten julie wat het zou kunnen zijn.
alvast bedankt

Desire__

Re: scheenbeschermers paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:06

Bedoel je de 3 in 1 beschermers?

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:07

3-in-1-beschermers misschien?
Afbeelding of crossbeschermers?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:10

Ik denk idd dat je crossbeschermers of 3-in-1 bedoelt :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:13

Afbeelding
Afbeelding
Crossbeschermers ^^

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:16

Of gewoon pijpkousen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:19

Ik gebruik soortgelijke bescherming als ik op de baan ga, ga springen of laat vrijspringen thuis.

Het beschermt tegen de gewoonlijke zaken achteraan, maar vooraan is het handig als je door bos gaat met laag en soms dicht begroeid struikgewas, als je langs heggen komt met doornen, scherpe takjes etc. Mijn paard hield daar wel een keertje sneetjes of wondjes aan over en als er vliegen zijn is dat niet zo leuk, ook al spoel je ze zo snel mogelijk uit en ga je ontsmetten.

Bij springen is dat volgens mij ook ietsje minder pijnlijk als ze een zware balk aantikken dan zonder. Ze gaan niet gelijk die tik associëren met pijn om dan bij de volgende sprong te gaan heffen als een gek of mijlenver te hoog over. Vooral interessant bij een jong paard, zo leren ze dat foutjes maken ook eens mag.

Bij enorm warm of klam weer laat ik ze wel achterwege (eender welk type beenbescherming) tenzij springschoenen.

Verder zijn deze iets "dikkere" beenbeschermers ook handig om met fluobandjes overheen te werken als je in het donker de straat op gaat.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:21

Ik gebruik ze voor het springen, mijn paard weigert niet, ook als hij niet uitkomt, waardoor hij nog wel eens een balk met zijn been meeneemt.
Verder gebruik ik normale beenbescherming.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:33

Varekaj, hier ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Aan de ene kant voor jonge begin paarden vind ik het niet erg als ze balk aanraken en daarvoor nog voor ook iets bescherming hebt.

Maar verder vind ik gewoon peesjes genoeg, als ze niet goed meer die klap voelen gaan er heel wat balken in het rond gegooid worden omdat het ze toch geen pijn doet.
Vaak word bij SGW ook voor het springen peesjes omgedaan om rondzwaaiende balken te voorkomen en gaan daarna pas de crossbeschermers om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:46

Had er misschien even bij moeten vermelden dat de jonge paarden die ze omkrijgen met een tik met zo'n beschermer dat al meer dan genoeg voelen en dan ook al heel voorzichtig worden.
Laat je ze springen met gewone peesjes en tikken ze een balk, dan gaan ze de voelgende sprong echt vliegen, immens te veel afzetten en mijlenver er over ofwel trekken ze zo hoog op dat ze in de knoei raken met hun eigen benen.

Bij paarden die dit niet hebben en prima met zo'n tikje overweg kunnen is dat uiteraard niet nodig, dat is waar. Voor mijn oudste paard gebruk ik ze dan ook enkel op buitenrit, die heft van zichzelf al genoeg en zelfs met peesjes of blote benen zwaait die nog balken in het rond als ze geen zin heeft om zich moe te maken :Y) (met dat paard is nooit met dat soort bescherming gesprongen, ze kent het dus ook niet).

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:36

Deze misschien?

Afbeelding

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 17:30

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 17:31

Ik weet even niet meer hoe je je bericht kan aanpassen. maar miss voor de cross?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:17

Huh wat een rare dingen? Zie er het nut niet van in.. misschien voor op de trailer?
Apart iets.
Maar voor de cross word niet gebruikt, zou ook best link kunnen zijn omdat het bovenste flap loshangt van het been zegmaar als het been word gevouwen, en dan kunnen blijven haken in takken oid.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:19

Zijn die niet voor paarden die veel struikelen? Je hebt ze erbij die vaak hun knietjes openhalen.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 22:06

ik vond het vooral zo gek dat ik ze zag bij een paard die gewoon langs de weg onder het zadel reed. had dit eigenlijk eerder in de wei verwacht bij een paard die snel struikeld of nog al lomp kan doen. maar ook niemand heeft ervaring met deze dingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 11:10

Dit heb ik dus ook nog nooit gezien. Stond er geen uitleg op de plek waar je de foto vandaan hebt?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:15

Misschien voor met springen of crossen?
Zodat áls hij de balk aantikt hij zijn knieen niet schaaft?

Of gewoon voor lompe paarden die struikelen :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:37

Linsey_X schreef:

Nee, dit is gewoon gevaarlijk voor cross, zoals ik hierboven zei, de flap kan dan tegen hindernis knallen en bij cross zelfs blijven hangen..

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:39

Het lijken wel gewone pijpkousen die verkeerd om zitten :Y)
Ik ben erg benieuwd naar de functie!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:55

MelanieB schreef:
Linsey_X schreef:

Nee, dit is gewoon gevaarlijk voor cross, zoals ik hierboven zei, de flap kan dan tegen hindernis knallen en bij cross zelfs blijven hangen..

Ja daar heb je wel gelijk in.

Dan is het gewoon voor lompe paarden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 17:03

Om te springen of cross lijkt het me totaal niet nuttig, zelfs gevaarlijk, want dan krijg je dit:

Afbeelding

Het paard zou dan met die flap dingen kunnen "opscheppen" of ergens aan blijven haken. Zeker bij de heggen of boomstammen in de cross...

De prijzen lopen nogal uiteen zie ik, van €17.99 tot €33.75. het enige dat ik op 1 site kon vinden omschreef het als "knie- en beenbescherming in 1 stuk, zodat u geen 2 beschermers meer hoeft aan te binden voor hetzeldfe resultaat in veiligheid".

Zie er nog steeds het nut niet van in maarja :)

Misschien voor mannen die horseball spelen? Of polo? Die knallen nog wel eens een keertje tegen elkaar met flink wat snelheid...