Goed aansluitende beenbescherming

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anvisa

Goed aansluitende beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 14:01

Ik ben opzoek naar een goede beenbescherming die goed aansluit zodat er geen zand tussen kan komen, ik heb op de Equitana een stel peesbeschermers meegenomen voor weinig geld van Hit Air, en die sluiten super aan en er komt eigenlijk geen korreltje zand tussen.
Maar voor achter heb ik nu de Norton en daar haal ik veelste veel zand uit na het rijden, en dat is uiteraard niet fijn voor het paard.

Dus nu ben ik opzoek naar andere beenbescherming die mooi rondom aansluit, nu zijn bandages daar erg geschikt voor, alleen ben ik daar niet zo'n fan van omdat ik het zelf nog nooit goed geleerd heb hoe ze juist omgedaan moeten worden, dus daar begin ik nog niet aan.
Maar er bestaat vast wel een beenbescherming voor & achter die mooi aansluit.

Gr.
Anvisa

Dressuurgek

Re: Goed aansluitende beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:35

Heb je al gekeken of de Hit Air die je nu hebt meegenomen ook strijklappen of peesbeschermers voor achter heeft?

Verder denk ik dat je bij strijklappen snel de kans hebt dat er zand tussen komt. Bij deze achterbeschermers > http://www.piger.nl/products/403/Beenbeschermer_set is de kans al weer een stuk kleiner doordat deze rondom het been zitten.

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 18:56

Dressuurgek schreef:
Heb je al gekeken of de Hit Air die je nu hebt meegenomen ook strijklappen of peesbeschermers voor achter heeft?

Verder denk ik dat je bij strijklappen snel de kans hebt dat er zand tussen komt. Bij deze achterbeschermers > http://www.piger.nl/products/403/Beenbeschermer_set is de kans al weer een stuk kleiner doordat deze rondom het been zitten.

Deze achterbeen beschermers heb ik nu van Norton Pro, en deze vangen nu erg veel zand. Dit zal ook deels komen doordat het heel fijn zand is doordat het mooi droog is, maar dat hoop ik eigenlijk van 't zomer nog wel een paar keer te hebben door het mooie weer, vandaar dat ik dus opzoek ben naar andere geschikte beschermers.

Heb net snel eventjes bij google gezocht, maar kom eigenlijk alleen uit op dat veiligheidsvest.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:41

Ah ok. Ik heb zelf niet die strijklappen maar wellicht zou dat het meeste zand tegen houden. Ik denk zelf dat je bij de achterbenen wel een beetje het probleem houdt dat er snel zand tussen de beschermer komt, de achterbenen nemen bij elke pas zand mee. En je kan niet zonder bescherming rijden zeker? Dan kan er ook niets schuren natuurlijk.

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 09:48

Zonder bescherming zou wel kunnen, rijd ik ook wel mee wanneer ik niet zo veel van plan ben. Maar bij een goede training heb ik ze liever om, je kan narigheden beter voorkomen. Vandaar ook de vraag over het zand, waar daar raken de benen ook alleen maar geirriteerd van.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:37

BR vind ik heel fijn.

Anvisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:29

En welke van BR heb je dan?