Eric Thomas zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Knollboll

Eric Thomas zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 12:05

Hallo,

Bij mij is vanochtend een man geweest om zadels te passen op mijn paard.
Nu past er eentje goed, het is een Eric Thomas met achterop het zadel zo'n platte boog net als een springzadel. Echter heeft de man mij verteld dat het een veelzijdigheidszadel is.
Kan dit kloppen dat deze veelzijdigheidszadel een platte achterkant heeft(zoals een springzadel) of laat ik me nu gewoon in de maling nemen???...

Ook zou ik graag wat ervaringen horen van mensen met dit zadel.

Groetjes, knollboll

Mri

Re: Eric Thomas zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:00

de platteboog aan de achterkant van de lepel bedoel je?
Als je even een foto hier plaatst van het zadel (waar het zweetblad goed op te zien is ;) ) dan kunnen we je antwoord geven.

aan het zweetblad kan je zien of het veelzijdigheid of spring is
http://www.bokt.nl/wiki/Engels_Zadel

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:52

Ben idd benieuwd naar een foto van de zijkant van het zadel.
Het kan ook een vzh richting spring zijn, maar je hebt goed kans dat het een springzadel is maar dat kunnen we zonder foto niet oordelen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:47

Eric Thomas heeft volgens mij alleen springzadels maar weet het niet zeker.
Met die platte boog bedoel jij waarschijnlijk een vierkante lepel? Is idd vrij typisch voor (franse) springzadels maar sommige VZ hebben dat ook dus dat zegt niet alles.
Je kunt een foto plaatsen maar dat geeft ook geen uitsluitsel, zadels kunnen enorm varieren van model, sommige VZ richting springen hebben een meer uitgesneden zweetblad van springzadels en sommige springzadels zie je aan voor een VZ.

Dus uiteindelijk gaat het erom of het goed past, of jij er goed in zit en of je ermee kunt doen wat je op het oog hebt. Maw; als je een springzadel in gedachten hebt omdat je veel wilt gaan springen kun je ook eindigen met een VZ omdat die beter zit door een wat diepere zit of doordat je je beugels dan wat langer kunt houden, het is maar net wat je zelf fijner vind.