Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anoushka schreef:kan ik niet, woon in spanje, en de leverancier hier heeft geen testzadels
Kaspar schreef:Ik heb de Lexington voor Barefoot Belgie getest voordat deze in de winkel kwam te liggen.
Het zadel opzich zit heerlijk.
Alleen mijn paard maakt zicht tijdens de draf enorm rond in de rug, waardoor de achterkant van het zadel omhoog komt en je als het ware voorover je zadel word uit geduwd. Maar dit probleem zal niet voor iedereen gelden.
Nog een minpuntje wat ik destijds opmerkte wat de de beugel ophanghaak naar beneden schoot, de de beugelriem er opeens afschoot als je aan het draven of galoperen was. Levens gevaarlijk was dat. Maar ik geloof dat dit probleem inmiddels al wel verholpen is.
Verder vind ik het een mooi zadel met een echte dressuur uitstraling en een nette lpasvorm op het paard.
De Londen is ook een heel fijn dressurzadel. Deze zit inmiddels al een stuk minder breed dan vroeger, maar nog steeds breder dan de lexington.

gebakje schreef:heb geen fotoos gemaakt maar heb er vandaag een uurtje op rond gereden en ik ben helemaal om, paardje ontspant en laat haar rug los. Komt aan de teugel, loopt lekker. Ik had het eerste kwartier echt goed pijn en de pommel zat even in de weg maar je leert wel rijden van dit zadel, benen lagen mooi stil en na een poosje wennen zat ik als een huis. Ook in de galop en tijdens het doorzitten zit ik veel fijner/steviger.
Moest wel even wennen maar das met elk nieuw zadel denk ik wel, wat mij opvalt is dat dit zadel echt als een huis zit.
ik kon in het bf cheyenne zadel niet lekker een flink stuk te galloperen en in dit zadel had ik absoluut geen problemen en ook de verlichte zit lukt mij in dit zadel veel makkelijker.
al met al geef ik dit zadel een dikke 9 en de barefoot cheyenne dan een 8+.